Simen1 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Dette er egentlig Ozelot's idè men jeg tillater meg å starte en tråd med NM i Overklokking som tema: Ville det ikke vært en glimrende idè for Overklokking.no å arrangere NM i overklokking? Man kunne f.eks hatt mange forskjellige grener og klasser: * Fluevekt: 5.000kr-PC'er * Lettvekt: 7.500kr PC'er * Mellomvekt: 10.000kr PC'er * Tungvekt: åpen klasse PC'ene "veies" f.eks rett før mesterskapet vha prisguiden og regnes uten skjerm, tastatur, mus og annet eksternt utstyr. Så må man også ha mange grener å konkurrere i: * 3DMark 2001 * 3DMark 03 * Quake 3 * Totalt # MHz * Overklokking av CPU i % * osv. Mesterskapet kan f.eks gå av stabelen 4 ganger i året: Live på The Gathering i påsken og online via bilder på sommeren, høsten og vinteren. Selvfølgelig må det vanke mange hederlige diplomer, pokaler og sponsede produkt-premier. Ser allerede for meg de olympiske ringene: . . . Noen som liker idè'en? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Denne ideen var jo bra da Kunne jo bli morsomt å se maskinene (ytelse osv) til folk på forumet og andre... Lenke til kommentar
gather Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hva om det hadde vært egne klasser for casemodding også... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 hadde vert gøy.. håper det blir no av Lenke til kommentar
EC Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Dette kan vi godt få til. Men vi avventer til høsten - akkurat nå har vi litt dårlig med tid til å få arrangert dette. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Vi må ha en egen Barebone klasse da. Uten det så er det bare kjedelig.. Er jo endel personer som skaffer seg XPC og slix andre andre små datamaskiner Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Vi må ha en egen Barebone klasse da. Uten det så er det bare kjedelig..Er jo endel personer som skaffer seg XPC og slix andre andre små datamaskiner Den er jeg enig og jeg skal knuse systemet ditt CFD Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Høres ut som en god ide! Dere kunne gjerne delt inn i klasser som feks. Luft og Vannavkjøling og da (eller kansje luft/vann, vappo) Lenke til kommentar
GameFace Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 å kanskje hatt det på vintern, denna sommer varmen er ikke bra for overklokkinga.... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Det er vel ikke helt på jordet å avholde det på stoppestedene til Lantouren? Lenke til kommentar
cool_boy Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 kan vi ikke ha konkuranse i overklokking av gf 4 ti 4200 a?? det hadde jeg digga=) noen andre eller? Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Det er det beste jeg har hørt! Genial Ide! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 Dere kunne gjerne delt inn i klasser som feks. Luft og Vannavkjøling og da (eller kansje luft/vann, vappo) Dette blir delvis delt inn av seg selv med pris-klasser. Tviler på noen vinner 3Dmark01 fluevekt-klassen til 5000kr med en wappo til 4000kr(?) + Celeron 300 MHz, Geforce2MX osv. Men de med wappo stiller jo veldig sterkt i #MHz konkurransen og % overklokket CPU konkurransen. Og så kan vi jo godt sette opp noen priser for beste casemod, mest stillegående system, osv. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Simen1: høres veldig bra ut! Gleder meg viss det blir noe! Lenke til kommentar
DataChild Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Høres genialt ut dette. Vi for jo bare vente til høsten og se om det blir noe av dette, hadde jo vært kult! Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har prøvet å foreslå noe lignende tidligere, her, men det skjedde aldri noe mer Vist dere ser på Tweak.dk har de laget noe lignende. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hehe .... tror nok webshopene kommer til å selge en del nye CPUer og skjermkort fremover ... "... skal bare klokke liiiiiiiiiiiit till" Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hehe .... tror nok webshopene kommer til å selge en del nye CPUer og skjermkort fremover ... "... skal bare klokke liiiiiiiiiiiit till" ...etterfulgt av blårøyk og sjelsdype snufs og hulk i natten. Men on topic, VANVITTIG god idè. Kan jo ordne en åpen pensjonistklasse med mest mulig overklokking av gamle systemer. (Celeron 300A presset til 666MHz , those were the days! ) Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Dere kunne gjerne delt inn i klasser som feks. Luft og Vannavkjøling og da (eller kansje luft/vann, vappo) Dette blir delvis delt inn av seg selv med pris-klasser. Tviler på noen vinner 3Dmark01 fluevekt-klassen til 5000kr med en wappo til 4000kr(?) + Celeron 300 MHz, Geforce2MX osv. Men de med wappo stiller jo veldig sterkt i #MHz konkurransen og % overklokket CPU konkurransen. Og så kan vi jo godt sette opp noen priser for beste casemod, mest stillegående system, osv. Hmm.. Er det lov å lage egen (gratis) vannkjøling som man har bygd selv da? Da vil jo en få en STOR fordel da en kan bruke nesten alle pengene på hardware i stedenfor. Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Har dere forslag til hvordan vi skal gjennomføre dette? Selv ser jeg for meg klasser, inndelt etter økonomi og / eller type utstyr. Videre bør resultatene kunne bevises, og juksemakere må kunne avsløres (og drites ut i full offentlighet ). Dette er en idé jeg liker, og jeg skal absolutt jobbe med saken - men det går så mye fortere om dere kommer med innspill. En annen sak - hva i svarte skal premien være? Blir nesten for dumt å gi bort et hovedkort i en evt. klasse "millionær". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå