Zlatan92 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei. Jeg har kjøpt meg en dell stasjonær-PC men hver gang jeg starter den, må jeg trykke på F1 for å fortsette. Det står Jeg får opp en feilmelding ang. disketten, men greia er at jeg ikke har noe diskett (stasjon A:) på PC og bruker den neppe. Når jeg skulle avinstallere det, kom det tilbake igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre får å fjerne det så PC bare skrur seg på uten å trykke på F1? Lenke til kommentar
Latsom Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei jeg googlet opp problemet ditt og fant ut at det kan fikses vist du gjør det som vises i denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Men det er mulig at mister garrantien på DELL pc'n vist du tar opp kabinettet. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Du må gå inn i BIOS og sette floppy disk til "none" eller "disabled". Etter dette må du huske å lagre settinger og avslutte. Ved neste oppstart bør problemet være løst. Hvis du ikke finner noen settinger for floppy disk, kan du se under Boot Device Configuration og se om du ikke finner Floppy eller Removable Device der. Hvis dette ikke løser problemet, så kom gjerne tilbake med modellnummer på PC'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå