Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rotfylling og priser

Prikkus

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har vært hos tannlegen og fikk rotfylling som gikk ganske greit.

Gjorde aldri vondt og det verste er å gape i nesten en time.

Når jeg endelig kom hjem ser jeg at han har brukt midlertidig fylling. Er det ikke enklere og billigere og fylle tanna med engang istedet for midlertidig fylling? Rotfylling kostet 2900,- og idag var jeg hos tannlegen og fjernet midl. fylling og satt inn ordentlig. Dette kostet igjen 1000,- Var det nødvendig med midl. fylling eller ville han bare litt ekstra lommepenger? :ph34r:

Hvor mye har dere betalt for å rotfylle en tann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå man skal rotfylle så må det gjøres i flere etapper. Man renser ut rota og putter i et bakteriedrepende stoff og setter på en midlertidig fylling. etter en stund må den midlertidige fyllinga vekk og tanlegen sjekker om rota er bakteriefri. Dersom den er det så kan han fylle rota permanent.

LItt rart at du ikke fikk noen forklaring rundt dette i det hele tatt.

Dersom tanna fylles helt uten at rota er bakteriefri vil man få en tannverk som er helt hinsides.

Prisen på rotfylling er vel veldig avhengig av hvor mye som må gjøres, som feks om man trenger krone e.l. Husker ikke akkurat hva jeg har betalt men det høres ut som omtrent det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...