Gå til innhold

Hvilken mobil har best videokamera og fotokamera?

Anbefalte innlegg

Som flere tipper jeg på Nokia's N8 som det beste allround kamera på mobiltelefoner i dag.

Men om kamera er eneste funksjonen som har noen betydning, så hadde jeg kjøpt et kamera og ikke en telefon.

But hey, that's me :cool:

Problemet er att kompaktkamerat ligger som regel hjemme de gangene du skal fange ett fint motiv/øyeblikk ;)

Ett godt kamera på mobilen som N8 har er rett og slett genialt da man som regel altid har mobilen med seg :thumbup:

Jeg ville iallfall ikke byttet min N8 i noen annen mobil ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N8 har skikkelig blits, det vil si den kan brukes i mørket også. INGEN Androidtelefoner eller iPhones har dette, så de tar ubrukelige bilder med en gang man er i dunkle settinger (vintertid, festligheter osv). Ekte blitslampe kan ikke overvurderes, det er alfa omega i mange situasjoner man skal ta bilder i.

En kjapp (veldig generalisert) rangering:

10=ekte blitslampe til stills og LED-lys til video.

9=ekte blitslampe

3=Iphone 4 og dobbel LEDlampe

2=normal LEDlampe

0=ingen LED eller blits

Sammenligninga med LG 2x er god, siden den på papiret har samme funksjoner, og også lar deg vise bilder direkte på skjermen via HDMI. Men også den mangler skikkelig blits, og derfor er det bare en telefon igjen som har alt man trenger:

-god linse og sensor

-HD-video

-Mange nok megapixler

-ekte blitslampe (LG Optimus mangler dette)

-HDMI-utgang (Samsung Pixon mangler dette)

Merk at jeg ikke har prøvd Nokia N8, og kan ikke garantere at telefonen i seg selv er god. Men det er ingen som har akkurat denne kombinasjonen av foto-hardware som tilsvarer et godt kamera.

Endret av Ursa
Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp på de nye Android telefonene fra SE. Kameraet er på høyde med N8, men telefonene er milevis foran.

Her tror jeg du tar feil. Har denne f.eks xenon-blitz ? Hvis ikke er man like langt.. :(

Mulig den har det da jeg ikke vet hvilken modell du mener, men vil tro att uansett greier den ikke matche N8 på multimedia generellt, jeg blir iallfall overrasket over om det er tilfelle ;) Jeg har selv prøvd mange mobiler for å finne ett alternativ til N8, selv over 1/2 år etter N8 ble lansert, jeg har enda ikke funnet noen mobil som gir bedre brukeropplevelse generellt og på kamera/multimedia enda iallfall...

Lenke til kommentar

Hvis du mener N8 er toppen av brukeropplevelse i dagens mobilverden, tror jeg ikke det er vits i å diskutere lenger. N8 er til de grader akterutseilt når det gjelder brukeropplevelse, og kan rett og slett ikke sammenlignes med en moderne android eller iPhone. At den har et ok kamera hjelper nada for meg, og jeg er fristet til å si at det kun er fanboys som kan trykke dette makkverket av en mobil til sitt bryst. Men smaken er som kjent som baken, og jeg skal presisere at dette er min subjektive mening.

Lenke til kommentar

*

[..] Ett godt kamera på mobilen som N8 har er rett og slett genialt da man som regel altid har mobilen med seg :thumbup: [..]

Joda, du har et poeng der :)

N8 har skikkelig blits, det vil si den kan brukes i mørket også. INGEN Androidtelefoner eller iPhones har dette [..]

Ingen? Vel .. Motorola har flere Android telefoner med Xenon blits..

Jeg holder en knapp på de nye Android telefonene fra SE. Kameraet er på høyde med N8, men telefonene er milevis foran.

Her tror jeg du tar feil. Har denne f.eks xenon-blitz ? [..]

Kamera på Arc er bra, men mangler desverre Xenon..

Men det er stort sett det eneste Arc mangler også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...