Noble Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Skal lage en del ark som skal levers ut i en sammenkommstannledning hvor det er viktig at ting ser bra ut. Er godt kjent med, og behersker godt HTML(5) og CSS(3) derfor føler jeg at dette er et naturlig valg til å style dokumentene. Tidligere har jeg bare skrevet HTML og CSS for å se bra ut på skjermen, er det noen spesiellt man gjør for å bestemme hvor stor utskrift etc skal være? Feks at det skal passe nøyaktig på et A4ark etc? Haster litt Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 A4-ark: 297x210 mm (milimeter, ikke pixler) skal fungere å bruke f.eks "width: 100mm;" i css. Nå orker jeg aldri å bruke noe annet enn notepad til sånne ting, men mulig dreamweaver eller tilsvarende har noen options som lar deg "se" A4-ark størrelse ? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Når det er snakk om og ha det på trykk, ville jeg lagd alt vektorbasert(for å få fin oppløsning). Så jeg ville brukt f.eks. indesign... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det vil jo ikkje vere hensiktsmessig om innhaldet skal komme frå veven.. Personleg tykkjer eg om å berre lager PDF filer av det. Det krever jo eit serverspråk, eller moglegens det går med Javascript óg. Det veit eg ikkje. Men veldig greitt då vedkommende kan lagre eit kopi óg. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 http://www.alistapart.com/articles/goingtoprint/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå