Gå til innhold

Bredbånd fra Get og Dlink router

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp gått over til bredbånd fra Get og kjøpte ruteren dem tilbyr (en D-link ruter Dir-655) som skal støtte høye hastigheter.

Problemet er følgende:

Jeg har en 20 Mbit linje fra Get og når jeg måler hastigheten direkte fra modemet på en bærbar pc så får jeg ca. 19 Mbit men når jeg har koblet opp Dlink routeren og måler hastigheten trådløst så fikk jeg til å begynne med ca. 13 Mbit men ved flere tester senere så er denne blitt bare lavere og lavere (13, 10, 8, 6 og helt ned til 2 mbit). Da har jeg testet med kun en laptop og ingen nedlastinger har i dette øyeblikket vært gående. Nedlastingshastigheten fra modemet er stabil og det er ikke noe problem der. Routeren var ferdig satt opp med både kryptering og evntuelt andre innstillinger så jeg trengte ikke å gjøre noe.

Er det noe jeg kan gjøre på routeren for å få den hastigheten som modemet mottar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har nettopp gått over til bredbånd fra Get og kjøpte ruteren dem tilbyr (en D-link ruter Dir-655) som skal støtte høye hastigheter.

Problemet er følgende:

Jeg har en 20 Mbit linje fra Get og når jeg måler hastigheten direkte fra modemet på en bærbar pc så får jeg ca. 19 Mbit men når jeg har koblet opp Dlink routeren og måler hastigheten trådløst så fikk jeg til å begynne med ca. 13 Mbit men ved flere tester senere så er denne blitt bare lavere og lavere (13, 10, 8, 6 og helt ned til 2 mbit). Da har jeg testet med kun en laptop og ingen nedlastinger har i dette øyeblikket vært gående. Nedlastingshastigheten fra modemet er stabil og det er ikke noe problem der. Routeren var ferdig satt opp med både kryptering og evntuelt andre innstillinger så jeg trengte ikke å gjøre noe.

Er det noe jeg kan gjøre på routeren for å få den hastigheten som modemet mottar?

Jeg har samme router og får så og si ingen tap på min 12/12 linje, men har hørt om andre folk som deg. Jeg har ikke peiling for har ikke undersøkt det selv, men folkene som leverer fiber hos meg anbefalte meg å skru av noe de kaller for "logging", det ga visst en økning. Aner ikke om det heter det, men var visst noe routeren logger hele tiden under bruk og at det kan kvele linjen litt.

Verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...