GeCcO Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 men, altså, uansett begge kortene er bra, det er nesten minimalt med forskjell på dem, nvidia ledet markedet fra den dag de inntok det, nå blir de mått med motstand fra ati som har vært med siden 1985, synes nvidia har klart seg beverkelsessverdig bra med tanke på at de startet opp i 1997 ???, tror at man blir fornøyd uansett hvilket kort man velger, det er veldig små marginer Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hmm, i og med at det var anandtech som kjørte benchmarken selv, så kanskje ikke? Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 nvidia ledet markedet fra den dag de inntok det, nå blir de mått med motstand fra ati som har vært med siden 1985, synes nvidia har klart seg beverkelsessverdig bra med tanke på at de startet opp i 1997 ???, tror at man blir fornøyd uansett hvilket kort man velger, det er veldig små marginer nvidia var ikke den ledende innen grafikk når de inntok markedet i 1993, de ble det når de lanserte TNT korta. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 men, altså, uansett begge kortene er bra, det er nesten minimalt med forskjell på dem, nvidia ledet markedet fra den dag de inntok det, nå blir de mått med motstand fra ati som har vært med siden 1985, synes nvidia har klart seg beverkelsessverdig bra med tanke på at de startet opp i 1997 ???, tror at man blir fornøyd uansett hvilket kort man velger, det er veldig små marginer Hmm, Nvidia ble startet i 1993, og de hadde ikke mye å stille opp med i begynnelsen... Var vel i 97/98 at TNT kom? Mye vil ha mer... Stakkars 3DFX. Personlig så tror jeg at de må gjøre noe mer med produktene sine fremover enn de har gjort med NV 35 for at de skal ha noen sjanse. Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Ta en titt her: http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0718155730.html Det er vist en bug i geforce som gjør at det ikke kan kjøres FSAA i Half-Life 2. Og The inquer har også en artikkel om en bug i FX 5900 http://www.theinquirer.net/?article=10542 Det ser ut som Radeon er et mye bedre kjøp en Geforce! Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 For guds skyld, det der er eVGA kort, INGEN ANDRE HAR HATT SÅNNE PROBLEMER. Vennligst ikke referer til slik smusslitteratur, skjerp deg litt. Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 For guds skyld, det der er eVGA kort, INGEN ANDRE HAR HATT SÅNNE PROBLEMER. Vennligst ikke referer til slik smusslitteratur, skjerp deg litt. Hva er det som er så feil å legge ut linker som omtaler bug i hardware? Tåler du ikke å høre at geforce er fult av feil? Se på den øverste linken og les at det ikke er noen eVGA kort. Lenke til kommentar
hkg Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Denne tråden var dømt til å skli ut til et nvidia vs ati innlegg fra starten av. Kan vi ikke gi mannen verdifulle tips og holde vår subjektive mening for oss selv? På enkelte områder er 5900 best, på andre er 9800pro best. Å si at man vet at et av kortene er best blir litt vagt... Hvis jeg hadde hatt penger nok, ville jeg gått for et 9800pro kort, pga. at jeg har hatt diverse problemer med nvidia før. Men det handler nok mest om smak og behag etter min mening. Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 For guds skyld, det der er eVGA kort, INGEN ANDRE HAR HATT SÅNNE PROBLEMER. Vennligst ikke referer til slik smusslitteratur, skjerp deg litt. Er du seriøs, eller har du fått solstikk ? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2003 Gikk for FX 5900 non-ultra og MSI kort. Ser ut til å være good shit. Må bare bytte RAM brikke En av dem er tydligvis defekt. Planlegger å gjøre som en foreslo tidligere, og forsøke å klokke til UIltra hastigheter. Vifteløsningen fra MSI er stille, men hadde ikke passet på Asus kortet. (Litt kult med vifte på begge sider av kortet ) Takker for tips! (Og ikke mer Nvidia vs ATI please!) Lenke til kommentar
metaman Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Gikk for FX 5900 non-ultra og MSI kort. Ser ut til å være good shit. Må bare bytte RAM brikke En av dem er tydligvis defekt. Planlegger å gjøre som en foreslo tidligere, og forsøke å klokke til UIltra hastigheter. Vifteløsningen fra MSI er stille, men hadde ikke passet på Asus kortet. (Litt kult med vifte på begge sider av kortet ) Takker for tips! (Og ikke mer Nvidia vs ATI please!) Ja, jeg tror du gjorde et godt valg der. Jeg har Non-ultra fra msi selv og du kan klokke det til ultra-hastighet uten problem. Fortsatt like stabil. Det er den samme kjøleren de bruker på ultra-kortene. Den er stille, hører den bare så vidt når jeg starter en 3d-app i mitt ellers "stille systen". metaman Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Ta en titt her: http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0718155730.htmlDet er vist en bug i geforce som gjør at det ikke kan kjøres FSAA i Half-Life 2. Har du i det hele tatt lest artikkelen? Grafikk motoren til Half-Life har problemer med hvordan dagens DX9 kort utfører FSAA, inkludert Radeon. Men det er mulig det kanskje vil fungere med Radeon 9500-9800. Det er også mulig Nvidia kommer med en work-around til dette problemet. Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Men det er mulig det kanskje vil fungere med Radeon 9500-9800. Det er også mulig Nvidia kommer med en work-around til dette problemet. ATI og valve har løst problemet så det vil fungere med radeon 9500 - 9800, men det ser ikke ut som det kan løses for geforce korta. Det er lenge til half life kommer ut, så vi får håpe at nvidia løser problemet. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 ATI og valve har løst problemet så det vil fungere med radeon 9500 - 9800, men det ser ikke ut som det kan løses for geforce korta. Hvor har du det ifra? No current hardware will be able to do FSAA with HL2 as it is now. We may be able to get FSAA working on ATI 9500-9800 somehow. Gary Det er lenge til half life kommer ut, så vi får håpe at nvidia løser problemet. Var det ikke slutten av september spillet skulle komme ut? Isåfall er det kun litt over 2 måneder igjen. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 OMG! Er dere ikke ferdige med dette ENDA?? Jeg ORKER bare ikke å skrive alt jeg mener om dette for tusende gang, men jeg må få si at jeg syns du, Slabbedasken, sank ned i en veldig dyp dal: Radeon 9800 pro har også mye bedre skjermbildekvalitet pøh! sier jeg bare. Hva mener du med skjermbilde kvalitet? Mener du DVD-playback? Streaming-playback? Utseende i 3DSpill? Jeg vet godt at Radeon har bedre AA-kvalitet enn FX, men bedre skjermbildekvalitet? Hmm... Når det gjelder FSAA problemet i HL2: Spillet er enda ikke ferdig, driverne til nvidia (og henholdsvis også ATi hvis de skulle få noen problemer) kan nok rette opp bugs. Vet dere hvorfor? Fordi ingen hardware kan "virke" uten software = aka drivere Og er det en bug i driveren, ja da fikser man det, slik som med ALLE tidligere bugs både ATI og Nvidia har hatt! Så å bruke det som argument, at "FX har problemer med FSAA i HL2", et spill som ikke er ferdig en gang, er egentlig å trippe mot den tynneste delen av isen. Samme gjelder for DOOM3 - jeg klarer ikke å bry meg om resultater fra noen som helst kort som benchmarkes med den alpha-demoen. Men livet er skjønt! 8) *ler* Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 "]Når det gjelder FSAA problemet i HL2: Spillet er enda ikke ferdig, driverne til nvidia (og henholdsvis også ATi hvis de skulle få noen problemer) kan nok rette opp bugs. Vet dere hvorfor? Fordi ingen hardware kan "virke" uten software = aka drivere Og er det en bug i driveren, ja da fikser man det, slik som med ALLE tidligere bugs både ATI og Nvidia har hatt! Så å bruke det som argument, at "FX har problemer med FSAA i HL2", et spill som ikke er ferdig en gang, er egentlig å trippe mot den tynneste delen av isen. Xbit Labs har ordlagt seg litt feil her, for det er ikke snakk om en bug. Les artikkelen en gang til. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Har ikke lest artikkelen Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 http://www.digit-life.com/articles2/gffx/gffx-13.html se litt der.. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Interesting... Jeg hadde ingen vansker med å se forskjellen fra 44.03 og 44.65, og jeg syns at det var forbedringer i 44.65 når det gjelder kvalitet. Jeg lasta ikke ned filene for å glo skikkelig nøye, men da jeg satt og glodde på de små bildene, så må jeg få gjenta at bildekvaliteten mellom ati/nvidia er ikke stor! Eller syns du det, Slabbedasken? Disse bildene var vel uten AA / AF... Det er fint at de prøver å komme til bunns i det der greiene der... Når det gjelder benchmarking...så gleder jeg meg veldig til noen bruker FRAPS og spiller noen tilfeldige spill i noen minutter(eller mer) og finner ut det virkelige resultatet!(ikke .exe filer som driverne kan gjenkjenne og kjøre juks på). Gjerne på litt eldre spill som Nvidia & Ati ikke har konsentrert seg om å optimatisere i de nyeste driverne sine... (Need For Speed Porsche? Half Life? Aliens versus predator 2? The Thing? Counter Strike? ) Noen forslag... Noen her i forumet med Radeon 9700/9800 pro/non pro eller GF FX 5900 ultra(hah)/ non-ultra kan jo gjøre det på sin maskin og skrive resultater i en ny tråd? Dette sammenligner jo selvfølgelig ikke kortene, da de sitter i forskjellige systemer, men det viser jo omtrent hva man kan vente seg en gang man eventuelt skal kjøpe et av disse kortene. Oh and one more thing: bruke forskjellige drivere Noen eldgamle + de nyeste. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 "]Når det gjelder benchmarking...så gleder jeg meg veldig til noen bruker FRAPS og spiller noen tilfeldige spill i noen minutter(eller mer) og finner ut det virkelige resultatet!(ikke .exe filer som driverne kan gjenkjenne og kjøre juks på). Hvilken kontroll har man da på arbeidsmengden fra test til test og hvordan hindrer det at driveren ikke gjenkjenner en bestemt .exe fil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå