Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til selvbygg

Anbefalte innlegg

Setup:

* 1 ASUS M4A87TD/USB3, Socket-AM3 ATX, AMD870+SB850, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/

* 1 HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

* 1 CM Storm Scout Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Ba

* 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

* 1 Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 1

* 1 Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 6GB CL8 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, 1.5V, Venge

* 1 Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms

Hei,

Jeg har akkuratt satt opp disse komponentene selv. Da jeg prøvde å slå den på fikk jeg ingen signal ut til skjermen.

Jeg lurer også på om jeg trenger å konfigurere slave/master på HDD (Jeg har bare en disk).

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Slave/master på DVD og HDD har bortfalt etter SATA.

Har du satt i strømkablene til skjermkortet?

Vist ikke, prøv å starte pcen med en og en minnebrikke.

Lenke til kommentar

Slave/master på DVD og HDD har bortfalt etter SATA.

Har du satt i strømkablene til skjermkortet?

Vist ikke, prøv å starte pcen med en og en minnebrikke.

Alle komponentene har strøm tilkoblet (alle viftene går). Har ikke prøvd å tulle med ram-brikkene.

Kanskje jeg ikke får skjermsignal ut fordi jeg ikke har drivere til skjermkortet enda? Husker når jeg bygget maskin sist at jeg brukte en skjermutgang på hovedkortet for å komme i gang, men dette hovedkortet har ikke skjerm ut..

Takk for kjapt svar =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil ikke tro drivere har noe å si, da driverne hører til Windows.

Får du ikke noe signal på skjermen, er det som regel noe hardware som er ødelagt eller koblet feil.

Foruten testing av minne kan du prøve følgende:

-Prøve med andre skjermkabler og skjermer

-Sjekke hvilke "bip" lyder du får ved oppstart

-Ta ut skjermkortet, start datamaskinen, samme respons/lyder?

-Prøv skjermkortet i en annet slot på hovedkortet

-Prøv med et annet skjermkort vist mulig

Lenke til kommentar

Takk for tips!

Har ikke installert speakeren, men skal gjøre det som første steg. Håper for all del at ikke skjermkortet er skrapet. Brukte isoleringsarmbånd..

Har ikke maskinen foran meg for øyeblikketet men skal oppdatere prosessen min etterhvert =)

Er det andre ting som kan forårsake problemet jeg beskriver? La merke til at HDD-led indikatoren ikke responderte da jeg slo på maskinen. Er dette fordi disken er tom, eller burde det lyse allikevel? (Kan være jeg har koblet leds feil)

Sidenote:

Hva er formålet med å flytte/endre oppsettet av minnebrikker? Dette er nytt for meg.

Hvilke symtomer vil feilt oppsett gi?

Er du helt sikkert på at alle stedene har fått strøm? Jeg hadde samme problemet og slet med det i flere dager, da manglet jeg en 4 pins strømkontakt som skulle inn på hovedkortet.

27-4-pin-atx-power.jpg

Ja! Takk. Den har jeg ikke koblet til. Fant ikke kabel fra strømforyningen som passet. Kan dette forårsake problemet jeg beskriver?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Angående HDD LED, kan dette være fordi det er feil koblet, eller høyst sannsynlig fordi at PCen ikke har kommet så langt at den har startet å lese fra disken ennå(det lyset indikerer).

Formålet ved å prøve en og en minnebrikke er for å utelukke at det kan være noe galt med 1 av dem.

Er det noe galt med 1 av brikkene, responderer ikke systemet i det hele, selv om de andre 2 er ok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den skal sitte rett over CPUen på ditt hovedkort.

Kabelen ser ofte slik ut:

12v.jpg

Og da skal du kun bruke den 1 av de 2 (bare en passer).

Lenke til kommentar

Takk for tips!

Har ikke installert speakeren, men skal gjøre det som første steg. Håper for all del at ikke skjermkortet er skrapet. Brukte isoleringsarmbånd..

Har ikke maskinen foran meg for øyeblikketet men skal oppdatere prosessen min etterhvert =)

Er det andre ting som kan forårsake problemet jeg beskriver? La merke til at HDD-led indikatoren ikke responderte da jeg slo på maskinen. Er dette fordi disken er tom, eller burde det lyse allikevel? (Kan være jeg har koblet leds feil)

Sidenote:

Hva er formålet med å flytte/endre oppsettet av minnebrikker? Dette er nytt for meg.

Hvilke symtomer vil feilt oppsett gi?

Er du helt sikkert på at alle stedene har fått strøm? Jeg hadde samme problemet og slet med det i flere dager, da manglet jeg en 4 pins strømkontakt som skulle inn på hovedkortet.

27-4-pin-atx-power.jpg

Ja! Takk. Den har jeg ikke koblet til. Fant ikke kabel fra strømforyningen som passet. Kan dette forårsake problemet jeg beskriver?

Det er nok løsningen på problemet ditt ;) Finn kabelen han over beskriver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...