Comma Chameleon Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei og hå Dere skjønner sikkert hvor det går hen utifra emnetittelen. Trenger litt assistanse på å finne det kostholdet som passer meg, og hvor mye jeg burde trene. Litt info om meg: Høyde: 187 cm Vekt: 95 kg (+/-) Alder: 20 Form: Vil påstå jeg er ganske normal. Litt ekstra å ta på her og der, hovedsaklig rundt magen og lårene. Treningsbakgrunn: Startet vel høsten 2007 med kickboxing og trente det to ganger i uka i tillegg til gymtimer på skolen. Så mai 2009 (russetiden) droppet jeg ut, sluttet å trene, ferdig på skolen og formen datt ned. Vinter 2009 veide jeg på topp 100kg. Dro inn i førstegangstjenesten Januar 2010, gikk ned 10 kg de 2 første mnd og holdt meg stabilt resten av året, selv om jeg økte i kondisjon, styrke og utholdenhet. Mye "militærtrening" med sporadisk styrketrening på kveldstider. Siden dimmisjon i desember har jeg startet på kickboxing og startet på stronglifts 5x5. Kosthold: Har generelt vært dritt, i alle fall tidligere. I militæret krevde det mye mat, så da spiste jeg tilstrekkelig dog ikke for mye. I det sivile har jeg veldig lett for å spise litt for usunt. Har hatt litt dårlig selvkontroll, og latt meg rive med når andre rundt meg spiser godteri/brus/drittmat, men det har jeg begynt å ta meg selv i nakken på og jobber med å kutte det helt ut. Prøver å fokusere på å spise kjøtt, kylling, egg og andre proteinrike matkilder, kutte ned på brød. Men hender det blir pasta/brød/hamburger/+++ da jeg har en samboer som også er med å bestemme litt (prøver å få henne med på å bli sunnere også). Trening per dags dato: Det blir 4 kickboxingøkter i uka. Mandag og onsdag er harde økter der vi blir pushet hardt (Både kondisjon og styrke (i form av pushups, sit-ups, knebøy)). Fredag er sparringer og da legger man litt opp selv hvor mye energi man er villig til å bruke, generelt ganske intensivt. Søndager er mer teknikk-trening og krever ikke like mye. Har ila de to første mnd prøvd å flette inn Stronglifts 5x5 i tillegg, da hadde jeg heller ikke KB på søndager. (Har logg på de få SL5x5 øktene jeg hadde om det er ønskelig ) Problemstillingen: Har lest mye på internett om både kosthold og trening, brukt en del timer på det. Har sett på Periodisk Faste, Proteinsparende modifisert faste, lavkarbo +++. Dog har jeg klart å komme fram til hva som er ideelt for meg, og hvor mange kalorier jeg trenger å få i meg. Regner med at pga min størrelse og ganske harde treninger har jeg behov for litt mer kalorier enn hva noen av diettene foreslår. Målet kostholdmessig er å ligge i underskudd, gå litt ned i fettprosent og bli mindre og mer atletisk! Treningsmessig får jeg mye utifra kickboxingen, men lurer på hva jeg kan legge til for det lille ekstra. Burde jeg kjøre rolige dager i mellom for å få litt kontrast mot den høye intensiteten, eller kjøre hardt for å øke effekten? Målet mitt per nå er å gå litt ned i fettprosent mot sommeren (Ikke helt tilfeldig at det er badesesong da nei). Men i sammenheng med kickboxingen (Har gjerne lyst å trene til å gå kamper) bli mer eksplosiv og beholde styrken. Så om jeg klarer dette blir jeg fra sommeren av å bygge litt mer (gjerne eksplosiv) styrke og få mer muskler (Da selv om jeg er sterkere enn flere jeg kjenner anser jeg meg selv som ganske svak, men med potensiale). Idealkroppen min ville vel vært noe ganske likt dette: Om ønskelig kan jeg sikkert ordne et par bilder av meg og evt. legge ut loggen, om det hjelper. Håper dette ikke ble for rotete, og dere fikk nok informasjon. Har også vurdert å lage treningslogg her, da det kan by på ekstra motivasjon; hva tror dere?. Ellers på forhånd takk for eventuelle råd Lenke til kommentar
storken Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg ville latt det være med kickboksingtreningene som du har nå. Hvil de dagene du har fri. Kickboksing er en fin miks mellom styrke og kondisjon. Hvis du sliter med å spise for mye, ville jeg testa ut periodisk faste. Du kan fortsatt spise det du vil, og mer næring rundt trening vil gjøre at du yter like bra som før. Jeg ville ikke kombinert kondisjonstrening med "trening på tom mage", så ha et måltid i magen før du drar på trening. Les mer om PF i signaturen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå