Pernilsen Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei, Jeg fikk et asus p8p67 deluxe b3 hovedkort fra dustin i går. Når jeg satt i hovedkortet i pcen og skulle starte opp pcen vil den ikke entre BIOS. Den boter forbi og starter opp i windows men har ingen mulighet for og få inn i BIOS. Når jeg skal entre BIOS blir skjermen svart og det komme opp en grønn pil midt på skjærmen, etter en liten stund restarter pcen og det samme skjer igjen. Jeg har da altså byttet hovedkort etter at den nye revisjonen er kommet, og pga feil med det gamle hovedkortet et Asus p8p67 Pro. Så skjer dette Vet ikke om dette er et kjent problem? Eller om det er noen som har en anelse om hvorfor dette skjer? Mvh Per R Nilsen Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 det er mye tull med dette kortet etter hva jeg leser på nettet. for min del har jeg problemer med sleep funksjonen på deluxeversjonen. tror bare man må vente til det kommer en biosoppdatering å håpe på at de løser en del bugs der. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Gir postkodene noen indikasjon på om noe er galt? Fikk dette hovedkortet selv og har ikke problemer med å komme inn i BIOS, eneste er at jeg må holde inne <del> helt fra første skjermbildet til den er ferdig med å initialisere alle sata-kontrollerene. Lenke til kommentar
Pernilsen Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Når jeg holder inne del fra oppstart er det akkurat da jeg får dette problemet, skjemen blir svart og bare en grønn pil kommer opp midt på skjærmen. hvor BIOS egentlig skulle kommet opp. mens den skulle vært i BIOS lyser den røde led lampen ved siden av CMOS- batteriet. og får koden A0. Mens pcen er inne i windows står det AA. Fikk samme problem på midt forje p8p67 pro etter jeg oppdaterte bios til 1204 eller hva den hette. Kan det være galt med noe annet enn hovedkortet som kan føre til at BIOS failer? Lenke til kommentar
Frode68 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Når jeg holder inne del fra oppstart er det akkurat da jeg får dette problemet, skjemen blir svart og bare en grønn pil kommer opp midt på skjærmen. hvor BIOS egentlig skulle kommet opp. mens den skulle vært i BIOS lyser den røde led lampen ved siden av CMOS- batteriet. og får koden A0. Mens pcen er inne i windows står det AA. Fikk samme problem på midt forje p8p67 pro etter jeg oppdaterte bios til 1204 eller hva den hette. Kan det være galt med noe annet enn hovedkortet som kan føre til at BIOS failer? ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/mb/LGA1155/P8P67_DELUXE/ Gå hit å last ned 1502 firmware, prøv det Endret 19. mars 2011 av PLATINUM EIER Lenke til kommentar
Pernilsen Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Når jeg holder inne del fra oppstart er det akkurat da jeg får dette problemet, skjemen blir svart og bare en grønn pil kommer opp midt på skjærmen. hvor BIOS egentlig skulle kommet opp. mens den skulle vært i BIOS lyser den røde led lampen ved siden av CMOS- batteriet. og får koden A0. Mens pcen er inne i windows står det AA. Fikk samme problem på midt forje p8p67 pro etter jeg oppdaterte bios til 1204 eller hva den hette. Kan det være galt med noe annet enn hovedkortet som kan føre til at BIOS failer? ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/mb/LGA1155/P8P67_DELUXE/ Gå hit å last ned 1502 firmware, prøv det Prøvde dette i går, fremdeles samme problem for all del dataen fungerer jo bare iriterende og ikke ha kontroll over instillinger i BIOS. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Har du prøvd å ta ut så mye som mulig og sjekke om det er grafikk-kort eller lignende som gir problemet. Det er jo en mulighet for at du har fått hovedkort med feil, og da må du jo nesten bytte det selv om du får noen dager uten maskin. Lenke til kommentar
Pernilsen Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Har du prøvd å ta ut så mye som mulig og sjekke om det er grafikk-kort eller lignende som gir problemet. Det er jo en mulighet for at du har fått hovedkort med feil, og da må du jo nesten bytte det selv om du får noen dager uten maskin. har prøvd og ta ut alt bortsett fra skjermkort siden det er eneste muligheten jeg kan få bilde på skjermen og fremdeles ingen forskjell :/ Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Vel da er det cpu, minne, skjermkort eller hovedkort. Det er vel bare å begynne RMA med Dustin på hovedkort og se om det gjør noen forskjell med nytt. Tviler sterkt på at det er PSU så lenge du får bootet windows. Det hadde vert flott med en tilbakemelding på hvordan Dustin er når du skal kjøre RMA på hovedkortet. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hei, jeg lurer på hvilket jeg skal kjøpe av p8p67 pro eller deluxe? Kommer til å drive med overklokking. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Det hadde vert flott med en tilbakemelding på hvordan Dustin er når du skal kjøre RMA på hovedkortet. Dustin pleier å være greie med RMA, en som jeg bor sammen med fikk et defekt HD5770, Dustin sendte ham bare et nytt ett. Dette kortet var også defekt, da sendte de ham et HD5770-kort av en annen produsent. Er bare å sende mail/ringe Dustin så ordner det seg sikkert Endret 31. mars 2011 av DuraN Lenke til kommentar
jersten Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) det er mye tull med dette kortet etter hva jeg leser på nettet. for min del har jeg problemer med sleep funksjonen på deluxeversjonen. tror bare man må vente til det kommer en biosoppdatering å håpe på at de løser en del bugs der. Hei. Jeg har også problemer med sleep funksjonen på mitt kort. Maskinen "våkner" når jeg rører musa eller tastaturet, men skjermen er svart. Så jeg må slå av maskinen og på igjen for at bilde skal komme. Er det dette problemet du har ODIN? Men dog har jeg ingen problemer med å komme inn i BIOS, må bare holde inn DEL knappen fra nærmest første sekund.... Endret 11. april 2011 av jersten Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 det er mye tull med dette kortet etter hva jeg leser på nettet. for min del har jeg problemer med sleep funksjonen på deluxeversjonen. tror bare man må vente til det kommer en biosoppdatering å håpe på at de løser en del bugs der. Hei. Jeg har også problemer med sleep funksjonen på mitt kort. Maskinen "våkner" når jeg rører musa eller tastaturet, men skjermen er svart. Så jeg må slå av maskinen og på igjen for at bilde skal komme. Er det dette problemet du har ODIN? Men dog har jeg ingen problemer med å komme inn i BIOS, må bare holde inn DEL knappen fra nærmest første sekund.... det jeg opplever er nærmest et kræsj når den går i sleepmode. må trykke på powerknappen når den har gått i sleepmode for at den skal våkne igjen og får beskjed om at "system has recovered from unexpected error" dette er meget merkelig og ingen bios har enda rettet feilen. jeg vet det er mange som opplever dette. så det er vel tilnærmet likt det du opplever. muligens har du en litt annen hw konfig som gør atb det funker litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå