StatusQuo Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Er det flere som er interessert i å spare opp penger til en bunker? 2 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Veldig intresangt, noen som har erfaring med bunkernygging her? Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg bare spør om noen er interessert i å ha en slik trygghet. Jeg har egne planer for å lage en bunker. Dette koster mellom 5-10 millioner å lage. Bare lurte på om andre har mulighet til å spare opp penger til dette. Har lest om en internasjonal leverandør av produktet. Dette er en bunker som man kan være i i et års tid uten å måtte opp til overflaten. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ville vel ikke skadet å ha en, men til den prislappen føler jeg det blir noe overflødig. Hvorfor er du, om du er, interessert i å ha en bunker? Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 hva skal du med en bunker? nei, jeg har ingen planer om bunkerbygging;P Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Gravplass - kiste - aldri mer opp til overfalten. Koster sikkert ikke så mye heller. 3 Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Dette koster mellom 5-10 millioner å lage. Det er helt klart tiden i bruk som driver kostnaden til bunkeren; til dels forventet levestandard også. Gjør du det enkelt nok, så kan du lett få en 15 kvadrat bunker til rundt 50,000 - en brukt 20' container for 25k, og en dag gravemaskin leie for 20k. Rent mentalt sett, så tror jeg det måtte ha vært forjevelig utendørs om jeg skulle tolerere å bo i en bunker et helt år. Hvilket trusselbilde ser du for deg behøver så pass lang isolasjonstid som ett år? Det mest aktuelle jeg kommer på er at byen din blir truffet av et atomvåpen, og i så fall snakker vi om maksimum en uke i bunker før det er helt ok å gå utendørs - men med all sannsynlighet ville jeg heller brukt dag 3 og utover på å reise fra byen, i tilfelle fienden ønsker å bombe byen igjen. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Kan jeg spørre hvor seriøs du er med å realisere denne drømmen, og hvorfor? Er du villig til å bruke alt av sparepenger på en bunker? Vil en bunker øke livskvaliteten din betraktelig? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Er det flere som er interessert i å spare opp penger til en bunker? Ja, veldig interessert. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Er det flere som er interessert i å spare opp penger til en bunker? Er det ikke billigere å sprenge et hull i et fjell i nærheten da? 1 Lenke til kommentar
VladPutin Skrevet 1. mars 2022 Del Skrevet 1. mars 2022 Ja, hva skal med med en bukers ble det spurt om for 11 år siden. Mars 2022, hadde kanskje vært greit med en bunkers, sånn i tilfelle? Håper trådstarter har ordnet seg 👌🏻 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 1. mars 2022 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) For alle som er interessert i bunkerbygging, så er denne videoen veldig severdig; Endret 1. mars 2022 av WiiBoy glemte link Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 1. mars 2022 Del Skrevet 1. mars 2022 Han er også en serie som går nå, hvor han lager tunnel mellom bunkeren og huset. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. mars 2022 Del Skrevet 1. mars 2022 10 millioner må være kostnaden om du vil at den skal være sikker fra radioaktivt nedbør. For alt annet så berger man med en kjeller under jorden. Flytt på landet, spar millioner. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 1. mars 2022 Del Skrevet 1. mars 2022 For ti millioner kroner, hadde jeg heller flyttet et sted der jeg var trygg uten bunker. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 1. mars 2022 Del Skrevet 1. mars 2022 15 minutes ago, Fibonacci said: For ti millioner kroner, hadde jeg heller flyttet et sted der jeg var trygg uten bunker. Er vel ikke så mange steder som er trygge hvis atom krig bryter ut, mulig forsknings stasjonen på antarktis eller en hytte på fjellet i new zealand hvor ringenes herre ble spilt inn. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 1. mars 2022 Del Skrevet 1. mars 2022 (endret) Om det er strålingsfare eller atomvinter man er bekymret over, må man gjerne bruke titalls millioner på å leve resten av livet under bakken. Men det er ganske drøyt å satse alt på den hesten. Endret 1. mars 2022 av Fibonacci Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå