Gå til innhold

Lage en bunker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare spør om noen er interessert i å ha en slik trygghet.

Jeg har egne planer for å lage en bunker. Dette koster mellom 5-10 millioner å lage. Bare lurte på om andre har mulighet til å spare opp penger til dette. Har lest om en internasjonal leverandør av produktet. Dette er en bunker som man kan være i i et års tid uten å måtte opp til overflaten.

Lenke til kommentar

Dette koster mellom 5-10 millioner å lage.

Det er helt klart tiden i bruk som driver kostnaden til bunkeren; til dels forventet levestandard også. Gjør du det enkelt nok, så kan du lett få en 15 kvadrat bunker til rundt 50,000 - en brukt 20' container for 25k, og en dag gravemaskin leie for 20k.

Rent mentalt sett, så tror jeg det måtte ha vært forjevelig utendørs om jeg skulle tolerere å bo i en bunker et helt år. Hvilket trusselbilde ser du for deg behøver så pass lang isolasjonstid som ett år? Det mest aktuelle jeg kommer på er at byen din blir truffet av et atomvåpen, og i så fall snakker vi om maksimum en uke i bunker før det er helt ok å gå utendørs - men med all sannsynlighet ville jeg heller brukt dag 3 og utover på å reise fra byen, i tilfelle fienden ønsker å bombe byen igjen.

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
15 minutes ago, Fibonacci said:

For ti millioner kroner, hadde jeg heller flyttet et sted der jeg var trygg uten bunker.

Er vel ikke så mange steder som er trygge hvis atom krig bryter ut, mulig forsknings stasjonen på antarktis eller en hytte på fjellet i new zealand hvor ringenes herre ble spilt inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...