Tostoo Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Har de siste mnd. slitet veldig med min maskin om jeg skrur den helt av. Problemet kom plutselig, uten at PC'n var blitt rørt. Når jeg da skrur den på igjen går viftene på skjermkort meget fort og BIOS poster ikke (altså, intet bilde eller noe annet).. MEN ... om jeg trykker "Q_RESET" knappen på ASUS hovedkortet mitt i 1,5 sek. og deretter slipper den går viftene normalt og BIOS poster. (Merk: Når knappen holdes inne skrur PC'n seg umiddelbart av, og umiddelbart på når den slippes). Verdt å nevne at "Q_LED" lyser på CPU når problemet oppstår, men oppsettet er jo ikke mer enn 6 mnd. NÅR ... jeg kommer meg så langt at BIOS poster går alt som normalt helt til "Starter Windows" kommer opp på skjermen. Enten så fryser hele bildet, ellers får jeg bluescreen. Denne forsvinner like raskt som den kommer så er meget vanskelig å lese den. MEN ... om jeg går inn i BIOS istedet for å gå videre i oppstart-prosessen og setter på en automatisk overklokking på 3.70gHz og lagrer vil PC'n boote normalt og ingenting fryser. Systemet kjører helt stabilt og alt er OK. SYSTEM: Fractal Design Newton R2 800W PSU ASUS Maximus III Extreme Corsair Dominator GT DDR3 2133MHz 4GB Intel Core™ i5 Dual Processor i5-670 Windows 7 Home Premium x64 Endret 17. mars 2011 av Tostoo Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Kjører du minnet med XMP på? Minner meg litt om at minnebrikkene får for lite spenning. Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Kjører du minnet med XMP på? Minner meg litt om at minnebrikkene får for lite spenning. Nei, alt kjører på default utenat "Auto CPU Level".. Fungerte jo glimrende før, så hvorfor skulle det plutselig krasje? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Nei, alt kjører på default utenat "Auto CPU Level".. Fungerte jo glimrende før, så hvorfor skulle det plutselig krasje? Har du forsøkt å resette bios? Q_reset knappen er vel strengt tatt for extreme overklokkere hvor CPU låser seg. Nok kjøling på CPU? (sjekk temp) Lenke til kommentar
Tostoo Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Nei, alt kjører på default utenat "Auto CPU Level".. Fungerte jo glimrende før, så hvorfor skulle det plutselig krasje? Har du forsøkt å resette bios? Q_reset knappen er vel strengt tatt for extreme overklokkere hvor CPU låser seg. Nok kjøling på CPU? (sjekk temp) Ja, har prøvd å resette bios, og CPU temp ligger mellom 25-35 grader. Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Endret 17. mars 2011 av Tostoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå