Gå til innhold

LiteOn 40@48X tatt kvelden


Anbefalte innlegg

Skulle brenne ei svcd plate i går, så stoppet nero helt opp og gjorde ingenting etter 60% ferdigbrenning, så jeg skrudde av pc'en og startet den på nytt, og nå leser den ikke og brenner heller ikke :(

 

Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en bekreftesle på at den har tatt kvelden uten å måtte levere den inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har kobla'n fra maskinen, restartet, shutta ned, installert'n på nytt starta opp, og ingenting skjer er den vel død?

 

eller som du sier: "nå leser den ikke og brenner heller ikke" .... dette er vel en god indikasjon på tilstanden?

 

 

edit: dør alle strømførende komponenter som du eier for tiden? (ref: sprett-stereo'n)

Lenke til kommentar
edit: dør alle strømførende komponenter som du eier for tiden? (ref: sprett-stereo'n)

Vel, det var et uhell som jeg kan stå til svar for selv (stereo-anlegget), men brenneren er vel ganskel lite min feil :roll:

 

Hvis du har kobla'n fra maskinen, restartet, shutta ned, installert'n på nytt starta opp, og ingenting skjer er den vel død?

Installert på nytt?

Nei, jeg bare tok en reboot og startet opp på vanlig måte jeg.

Lenke til kommentar
napp'n ut (fysisk koble fra ledninger) restart (og alt det andre). Da vil maskinen søke etter den som om det er ny hardware, evt si ifra at den ikke finner noe (ergo:dau)

Ok, jeg satte LiteOne på en av IDE/RAID enhetene mine og installerte enheten på nytt. Så den er nokk død ja desverre.

 

Gruer meg litt for å levere den inn siden den er kjøpt på databutikken.com :roll:

 

Tror heller jeg skal ha meg en DvD-brenner i stede for. Er lei av å ha gudene vet hvor mange cd-plater :grumpy:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men når jeg byttet tilbake brenneren til de sin vanlige IDE-plass så fungerer den i allefall nå, brenner nå ut ei plate, får se om den er skadd eller ikke.

 

Dette forklares ganske enkelt ved at IDE/RAID kontrolleren din ikke støtter ATAPI, eller hva cd-leser/brenner ting bruker. Kun harddisker fungerer på den der.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men når jeg byttet tilbake brenneren til de sin vanlige IDE-plass så fungerer den i allefall nå, brenner nå ut ei plate, får se om den er skadd eller ikke.

 

Dette forklares ganske enkelt ved at IDE/RAID kontrolleren din ikke støtter ATAPI, eller hva cd-leser/brenner ting bruker. Kun harddisker fungerer på den der.

Erm.

 

Min IDE/RAID enhet støtter da ffs ATAPI, det er ikke det det står på.

 

 

staljin: Takker. Skal se på det senere i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...