b-real Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Skulle brenne ei svcd plate i går, så stoppet nero helt opp og gjorde ingenting etter 60% ferdigbrenning, så jeg skrudde av pc'en og startet den på nytt, og nå leser den ikke og brenner heller ikke Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få en bekreftesle på at den har tatt kvelden uten å måtte levere den inn? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis du har kobla'n fra maskinen, restartet, shutta ned, installert'n på nytt starta opp, og ingenting skjer er den vel død? eller som du sier: "nå leser den ikke og brenner heller ikke" .... dette er vel en god indikasjon på tilstanden? edit: dør alle strømførende komponenter som du eier for tiden? (ref: sprett-stereo'n) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 edit: dør alle strømførende komponenter som du eier for tiden? (ref: sprett-stereo'n) Vel, det var et uhell som jeg kan stå til svar for selv (stereo-anlegget), men brenneren er vel ganskel lite min feil Hvis du har kobla'n fra maskinen, restartet, shutta ned, installert'n på nytt starta opp, og ingenting skjer er den vel død? Installert på nytt? Nei, jeg bare tok en reboot og startet opp på vanlig måte jeg. Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 napp'n ut (fysisk koble fra ledninger) restart (og alt det andre). Da vil maskinen søke etter den som om det er ny hardware, evt si ifra at den ikke finner noe (ergo:dau) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 napp'n ut (fysisk koble fra ledninger) restart (og alt det andre). Da vil maskinen søke etter den som om det er ny hardware, evt si ifra at den ikke finner noe (ergo:dau) Ok, jeg satte LiteOne på en av IDE/RAID enhetene mine og installerte enheten på nytt. Så den er nokk død ja desverre. Gruer meg litt for å levere den inn siden den er kjøpt på databutikken.com Tror heller jeg skal ha meg en DvD-brenner i stede for. Er lei av å ha gudene vet hvor mange cd-plater Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis de finner ut at du har brukt en "Hacket Firmware" blir det nok heller ikke en garantisak! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Spørs om du får brukt garantien ettersom du kjører den på 48X. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Hmz, ja dere sier noe. Fins det en måte da å klokke den ned igjenn til den orginale instillingen da? Noen som vet om det? Og, hva var den siden der den guiden anngående bytting av firmware på LiteOne 40x sto på? Noen som forsatt har den bookmarked? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men når jeg byttet tilbake brenneren til de sin vanlige IDE-plass så fungerer den i allefall nå, brenner nå ut ei plate, får se om den er skadd eller ikke. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Ja, du kan flashe tilbake til 40X. du må bruke FLASH FIX program som patcher original firmware og fjerner drive check slik at du får en FW som du kan flashe i hvilken som helst CD/DVD. Du kan lese mer om det på http://digitri.tk/ . Har gjort det selv, så jeg vet at det funker fett. Staljin Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men når jeg byttet tilbake brenneren til de sin vanlige IDE-plass så fungerer den i allefall nå, brenner nå ut ei plate, får se om den er skadd eller ikke. Dette forklares ganske enkelt ved at IDE/RAID kontrolleren din ikke støtter ATAPI, eller hva cd-leser/brenner ting bruker. Kun harddisker fungerer på den der. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Jeg vet ikke helt hva som har skjedd, men når jeg byttet tilbake brenneren til de sin vanlige IDE-plass så fungerer den i allefall nå, brenner nå ut ei plate, får se om den er skadd eller ikke. Dette forklares ganske enkelt ved at IDE/RAID kontrolleren din ikke støtter ATAPI, eller hva cd-leser/brenner ting bruker. Kun harddisker fungerer på den der. Erm. Min IDE/RAID enhet støtter da ffs ATAPI, det er ikke det det står på. staljin: Takker. Skal se på det senere i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå