Wiciwato Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Har oppdaget de siste dagene at jeg får tusenvis millioner av røde, blå og grønne piksler ved lange lukkertider. Dette vises ikke så godt på det ferdige bildet, men spesielt på kameraet er det sjenerende. Legger ved et bilde, vet ikke om det er spesielt synlig, men problemet er der. Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Det var da et jækla dårlig eksempel-bilde du la med Ved bruk av lukkertider lengere en 30 sekunder er det anbefalt og bruke "long exposure noise reduction" custom-function. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Vil tro dette er støy. Tenker det er tatt i blåtimen, hvor lyset er kaldt og mest blått - så tipper jeg hvitbalansen er sånn at rød og grønn kanal skal forsterkes mer enn den blå, og så blir det fargestøy. Prøv som nautica skriver å bruke long exposure NR. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Glemte å si det. Long exposure NR og alt annet nødvendig for å krepere støy er PÅ. Eksempel-bildet viste seg å være dårlig ja. Men dere skjønner hva jeg mener, på kameraet vises det millioner av røde prikker over hele bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå