Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av nytt lydkort till en kraftig headset!


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har skaffet meg Qpad QH-1339 headset, også trenger jeg et virkelig godt lydkort for optimal eargasm :)

Jeg kommer til å bruke headsettet og lydkortet til gaming,musikk og film.

 

Jeg vurderer mellom ASUS Xonar Essence ST og Creative SB X-Fi Titanium HD, veldig vanskelig å bestemme meg for hvem jeg skal få for, så jeg håper noen har erfaringer eller lignende med noen av lydkortene, eller om det kan anbefales en annen lydkort som passer perfekt til Qpad QH-1339 :)

 

Takk for hjelpen :)

Endret av Cold Snake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet med skikkelige hodetelefoner er "klarer lydkortet mitt å drive dem skikkelig eller må jeg ha en dedikert ekstern hodetelefonforsterker?"

 

Alle lydkort skal på papiret klare å drive 32 ohms hodetelefoner, og QH-1339 er et par spesialbygde 32 ohm Beyerdynamic DT770 med mikrofon. Det er et skikkelig nice headset du har skaffet deg!

 

Såvidt jeg kan lese meg til har ikke X-FI Titanium HD noen innebygget hodetelefonforsterker. Det har imidlertid Xonar Essence ST og STX. Det er fullt mulig at X-FIen driver hodetelefonene dine mer enn bra nok, men jeg vet en Essence gjør det. En Essence gir deg mer fleksibilitet med nye hodetelefoner i fremtiden også.

 

Bortsett fra forsterkerkretsen, virker det som om konsensus på Head-Fi.org er at X-FIen er noe bedre til spill, og Essencen noe bedre til musikk. Selv spiller jeg med en Essence ST og Sennheiser PC 360 og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg har alltid Dolby Headphone på, og synes at det gir god posisjonering i BCBF2 og mindre slitsom lyd når jeg bruker Ventrilo og WoW i timesvis av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...