j-- Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvordan setter jeg opp Telnet? har du noe step by step på det? Og vi har pedagogisk nett på skolen. (trådløs) Aha, dere har pedagogisk nett? Da stiller det seg jo helt anderledes. Der har man 127.0.0.1 som en loopback-adresse til alle maskinene på nettet. Da kan du rett og slett bruke shutdown /m \\127.0.0.1 /f for å reboote alle maskinene i nettverket, bortsett fra din. Bruk kommandoen med forsiktighet, du er herved advart.. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvordan setter jeg opp Telnet? har du noe step by step på det? Og vi har pedagogisk nett på skolen. (trådløs) Aha, dere har pedagogisk nett? Da stiller det seg jo helt anderledes. Der har man 127.0.0.1 som en loopback-adresse til alle maskinene på nettet. Da kan du rett og slett bruke shutdown /m \\127.0.0.1 /f for å reboote alle maskinene i nettverket, bortsett fra din. Bruk kommandoen med forsiktighet, du er herved advart.. Tror systemadmin på skolen setter veldig pris på at du deler ut slik info... Lenke til kommentar
drift_boy Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Nei har ikke prøvd net send Lenke til kommentar
drift_boy Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Hvordan setter jeg opp Telnet? har du noe step by step på det? Og vi har pedagogisk nett på skolen. (trådløs) Aha, dere har pedagogisk nett? Da stiller det seg jo helt anderledes. Der har man 127.0.0.1 som en loopback-adresse til alle maskinene på nettet. Da kan du rett og slett bruke shutdown /m \\127.0.0.1 /f for å reboote alle maskinene i nettverket, bortsett fra din. Bruk kommandoen med forsiktighet, du er herved advart.. Hva gjør jeg nå ? se bilde Endret 17. mars 2011 av drift_boy Lenke til kommentar
DCG Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvordan setter jeg opp Telnet? har du noe step by step på det? Og vi har pedagogisk nett på skolen. (trådløs) Aha, dere har pedagogisk nett? Da stiller det seg jo helt anderledes. Der har man 127.0.0.1 som en loopback-adresse til alle maskinene på nettet. Da kan du rett og slett bruke shutdown /m \\127.0.0.1 /f for å reboote alle maskinene i nettverket, bortsett fra din. Bruk kommandoen med forsiktighet, du er herved advart.. Tror systemadmin på skolen setter veldig pris på at du deler ut slik info... Tror du burde Google etter 127.0.0.1 og finne ut hva loopback er Tror nok sysadmin ikke har så mye imot det Hvordan setter jeg opp Telnet? har du noe step by step på det? Og vi har pedagogisk nett på skolen. (trådløs) Aha, dere har pedagogisk nett? Da stiller det seg jo helt anderledes. Der har man 127.0.0.1 som en loopback-adresse til alle maskinene på nettet. Da kan du rett og slett bruke shutdown /m \\127.0.0.1 /f for å reboote alle maskinene i nettverket, bortsett fra din. Bruk kommandoen med forsiktighet, du er herved advart.. Hva gjør jeg nå ? se bilde Øverst i høyre hjørne på bildet.... Måtte du bruke google for å søke etter google? Gratulerer.... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) DCG: Jeg vet veldig godt hva 172.0.0.1 og loopback er i stand til å gjøre og ikke Endret 17. mars 2011 av aklla Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Synes heller dere kunne la han restarte 127.0.0.1, enn å avsløre absolutt alt her. Denne vil hjelpe deg angående google http://lmgtfy.com/?q=google. Drift; bildet viser at du har skrevet noe feil. Sjekk igjennom kommandoen du skrev tidligere. Husk at det skal være "\\" før 127.0.0.1, og ikke "//" som mange failer med. Alternativt, bruk shutdown /s /m \\127.0.0.1 /f aklla: 127.0.0.1, ikke 172.0.0.1. EDIT: Fikk med meg et sitat fra en annen tråd... la arbeidsdagen være over snart... Endret 17. mars 2011 av Lednar Lenke til kommentar
drift_boy Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Det finnes ingen bilde. Oppdater siden Lenke til kommentar
DCG Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Dere som jobber i butikker som selger dataspill og filmer, håndheves aldersgrensene strengt? Sto i kø hos GameStop i går, og gutten foran meg ble faktisk først spurt om legitimasjon og deretter nektet å kjøpe 18+-spill da han ikke hadde legitimasjon/ikke var over 18. Litt pussig, har ikke sett det før, egentlig. Synes heller dere kunne la han restarte 127.0.0.1, enn å avsløre absolutt alt her. Denne vil hjelpe deg angående google http://lmgtfy.com/?q=google. Drift; bildet viser at du har skrevet noe feil. Sjekk igjennom kommandoen du skrev tidligere. Husk at det skal være "\\" før 127.0.0.1, og ikke "//" som mange failer med. aklla: 127.0.0.1, ikke 172.0.0.1. Skulle ikke sagt noe, liten tabbe av meg Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Prøvd funksjonen net send? Messenger servicen er skrudd av som standard på Windows etter Windows NT 4.0. Så med mindre noen har skrudd det på overalt, så funker ikke Net send kommandoen lenger. Lenke til kommentar
D_czipher606 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Haha, jævlig mange bra innlegg i denne tråden. Foreslår at du legger opp drift_boy, og heller følger med i timen. Du er litt langt utpå jordet her Hvis du ikke KAN måter å hacke deg inn på systemer, og vet hvilke muligheter og sikkerhetsbrister det er i det spesifikke nettverket du sitter i, så nytter det ikke å lære seg på 1-2-3 her på forumet. Du kan ikke bare sende en "ultimat" cmd kommando som skrur av pc'er. Det kan jeg garantere deg med en gang. PS. det screenshot'et ditt oppi her viser "hjelpeskjermen" til shutdown.exe, og beskriver hva de forskjellige switchene gjør. Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Greier avanserte metoder men da går karakteren min ned på skolen så det er ikke bare bare. For å si det sånn, så lenge du benytter en sporbar ip eller en kommando som logges så går nok karakteren din mer ned av at du skrur av lærerens pc. Så avanserte metoder er nok veien å gå. I ditt tilfelle vil første skritt være admin-tilgang, og hvis du ikke vil spørre datamannen om å gi deg tilgang er det bare å begynne å lese. På den annen side, hvis du er bekymret for karakterene dine er det antagelig lettere å bruke tiden på å lese fag enn å lese om hacking. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Er fortsatt stuck på hvorfor i alle dager du vil skru av PCen til læreren din når h*n holder på med undervisning. Lenke til kommentar
D_czipher606 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Er fortsatt stuck på hvorfor i alle dager du vil skru av PCen til læreren din når h*n holder på med undervisning. Skole-bølle mentalitet. Han skal tøffe seg. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Selvfølgelig. Hvem vil vell ikke det + slippe unna litt av timen? Vi har sikkert alle vært der en eller annen gang. For å avsløre litt siden TS ikke har svart, 127.0.0.1 er en såkalt loopback adresse. Alt som sendes dit blir sendt til din egen maskin. Kjøre shutdown /s /m \\127.0.0.1 /f vil force din egen maskin til å slå seg av... Lenke til kommentar
D_czipher606 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Selvfølgelig. Hvem vil vell ikke det + slippe unna litt av timen? Vi har sikkert alle vært der en eller annen gang. For å avsløre litt siden TS ikke har svart, 127.0.0.1 er en såkalt loopback adresse. Alt som sendes dit blir sendt til din egen maskin. Kjøre shutdown /s /m \\127.0.0.1 /f vil force din egen maskin til å slå seg av... Kanskje han kjørte kommandoen også ville ikke pc'en boote opp igjen Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hahahaha! Skulle tenkt på det ja! Stakkars. Jaja, ikke alle som er like gode på maskiner. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg må bare si at jeg skjønner at dette sikkert er ment som en uskyldig spøk i klasserommet, men, jeg må også si at jeg begynner å bli lei av "genier" som skal gjøre "genistreker" med disse kommandoene, for å brife til klassekameratene om ultra_crackz0r_zkillzene sine, mens de sitter der kjempeivrig med svette i pannen og skjelvende fingre mens de skriver i hackz0r_consollen (cmd) i håp om at det faktisk skal virke. Det er ikke kult lengre. Alle har jo vært borti det før. Det var kanskje kult for 10 år siden for de par første som fikk det til. Men nå klør meg bare i hodet hver gang noen skal til med det her net send- og shutdown-opplegget. Og enda mer irritert blir jeg når tilskuerene og "geniet" ikke vet betydningen av begrepet "å hacke". Folk har misbrukt "hacker"-ordet i så lang tid at det faktisk nesten har blitt tillat å bruke det om script kiddies og crackere. Uff, folk bruker det til og med når de har vært så dum og mistet WoW-kontoen sin, eller andre spillkontoer. "kontoen min har blitt hacket", ÅÅÅ så det irriterer. Såvidt jeg vet, har ikke net send virket på windows i standard oppsett siden service pack 1 til XP ble sluppet, og det er vel 8-9 år siden (det vil si, med mindre maskinen er spesifikt stilt inn til å motta meldingene). Har heller aldri sett noen som har fått til å bruke shutdown til å slå av noen andre maskiner enn sin egen. Nei, hvis du skal imponere, så synes jeg du må finne på noe unikt som ikke "alle" vet om fra før. Jeg har en bedre ide. Hva med å legge en skjøteledning frem under pulten din. Når læreren skal fremføre, kortslutter du stikkontakten sånn at projektoren og hele klasserommet blacker ut (ikke seriøst ment). Det vil jo gi samme resultat som om hvis shutdown-kommandoen hadde virket, og det er jo mer sannsynlig at en kortslutning virker og gir det resultatet du ønsker. Selvom dette shutdowngreiene sikkert er en spøk, så må du tenke på at du selv har valgt å søke deg inn på videregående skole. Du har selv valgt å gå den linjen du går, fordi du ønsker å bli noe innen faget. Det er ingen som tvinger deg til å være der, du er der helt fullstendig frivillig. Burde du ikke da bruke tiden til å faktisk lære noe, og kanskje følge med på undervisningen istedenfor å ødelegge den? Hvis du syns skolen er kjedelig og ikke har noen intensjon om å lære noe, vil jeg anbefale deg å kort og greit slutte på skolen, fordi det har ingen hensikt at du er der. Da kan du være hjemme og drive med det du vil, og klassekameratene dine kan få den undervisningen de har krav på å få. Når du da er blitt voksen og innser at livet ikke er en lek, og forstår viktigheten med å lære, kan du heller søke deg inn igjen, med en ny og bedre holdning som går ut på at du skal gjøre en god innsats på skolen. 4 Lenke til kommentar
D_czipher606 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Bare ett par kommentarer for å utdype litt rundt det tekniske: NET SEND krever at Messenger Service kjører (NEI, har ikke noe med Live Messenger å gjøre...) - tjenesten må kjøre både på maskinen som skal motta meldingen og sende meldingen. Den er pr default disabled i Windows XP SP1 og nyere. Denne tjenesten samt syntaxen "send" eksisterer ikke lenger i Windows Vista, 7, 2008 server. Har heller aldri sett noen som har fått til å bruke shutdown til å slå av noen andre maskiner enn sin egen. Jeg bruker kommandoen ofte ifm jobb for å gjøre akkurat dette. F.eks hvis servere henger osv. I tillegg bruker vi kommandoen i simple IT miljøer hvis man benytter Scheduled Tasks og bestemmer når servere skal boote. (Det heter Task Scheduler i Windows server 2008) Det krever ett av følgende: - Begge maskinene må stå i samme microsoft domene, og man må administrative rettigheter i domenet, evt lokal admin rettigheter på pc'en man skal skru av. ELLER: - Du må autentisere deg via shutdown kommandoen med en gyldig bruker som har administrator rettigheter på maskinen du skal restarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå