mnhobbes Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Har søkt rundt og lett i forumet her allerede, men finner ingen gode svar. Jeg har en hjemmebygget pc som slår seg av helt tilfeldig. Dette kan være midt i ett spill, i windows, i firefox el. I starten så skrudde pcen seg av, så kunne jeg bare flashe biosen og starte opp på nytt etter å ha ventet en stund så funka det litt til, men så ble det verre og verre og det endte med at jeg kjøpte ny PSU. Dette hadde derimot ingen virkning og jeg fortsatte bare med å kåle med flashing og det tullet der, en annen ting er at pcen hadde en tendens til å sovne inn hvis den gikk i dvale.. Når jeg tenker meg om så var det faktisk sånn det starta. Så altså hvis pcen gikk i ventemodus, så la hele pcen seg på "lavgir" og hvis jeg da var nær museknappen for å få start på den igjen, så starta alle viftene og gå på fullt men ingen ting skjedde. Så jeg skrudde av funksjonen så den aldri skulle gå i dvale, og da funka det en liten stund. Men så begynte hele pcen å bare skru seg av? Med en gang den har skrudd seg av så prøver den å starte igjen, noen gang går det, mens andre ganger så skrur den seg av igjen etter kanskje 1sekund. Men det som da funker er å flashe biosen, da kommer jeg KANSKJE inn i windows hvis jeg er heldig, mens andre ganger så funker pcen plutselig i flere dager. Så blir den helt mongo igjen ut av det blå. Jeg byttet som sagt PSU, men det hadde ingen virkning, så jeg bytta tilbake, og da funket pcen i kanskje 3-4 dager. Nå er den helt idiot igjen og jeg klarer så vidt å komme inn i windows før den skrur seg av. Jeg har seff prøvd å ta ut alle kontakter, ta ut batteriet på hovedkortet, flasha biosen x-antall ganger, satt i alle plugger på nytt, tatt ut cd-rom og annet drit som drar strøm, men det har ingen effekt. Har også prøvd å ta ut en av rambrikkene uten resultat, jeg har også monitorert temperaturen på komponentene med speedfan og alt er som det skal. Specsene på pcen er som følger: ASUS Maximus II GENE, P45, Socket-775 Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 (2x2gb) Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX Western Digital Caviar® GreenPower 1TB Alt sitter inne i ett LianLi mATX alukabinett med god kjøling. Håper noen har noen fornuftige meninger om det her, begynner å bli greit irriterende. Mvh Marius Lenke til kommentar
mnhobbes Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Sitter ett 450w PSU av ett eller annet merke jeg ikke husker nå, det andre jeg prøvde er ett Mist 550w. Lenke til kommentar
mnhobbes Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Ingen som har noen tips? ;( Lenke til kommentar
mnhobbes Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Opp igjen.. Ingen som har noe forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå