Baltazar94 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Vennligst bevis det motsatte. Jeg skjønte det at du kverulerte, jeg har lært meg å kjenne din karaktert etterhvert. Vis meg en massegrav, vis meg et fungerende gasskammer. Drapet på jødene har blitt generelt akseptert som historisk faktum, så "burden of proof" ligger hos deg og tvilere. Som du sier så er det blitt generelt akseptert, men det er aldri bevist. Derfor ligger bevisbyrden på dem som har akseptert dette på tross av manglende bevis. For det er ikke sånn at om flertallet "aksepterer" noe så er det en sannhet. Det må bevises først. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Egenproduserte bevis er lite verdt. I tillegg, hvorfor skrive det selv når noen andre allerede har skrevet godt om det... Wikipedia er like lite verdt i denne saken, for der finner du "beviser" som jødene selv har podusert. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) I dag er muslimene kanskje den beste "hatplanken", uten sammenligning forøvrig. Noe som er mildt ironisk mtp. at mange muslimer, om ikke alle, faktisk har et ganske sterkt hat mot jøder. http://www.nrk.no/video/jodehat_i_osloskolen/38F00F5FBCB8760B/ Jøder er fortsatt mer hatet enn muslimer, er du medlem av Rødt? Jeg spørr fordi folk som sympatiserer med Rødt alltid trekker fram at Muslimer er hatet mer enn Jøder. Endret 13. juni 2011 av Zaftig Lenke til kommentar
Bidalaka Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Du har vist meg tegninger over en likkjeller. Bzzt. Feil igjen. Jeg viste deg en bygning med et rom som var planlagt med en likkjeller, men som ble bygd om til et fungerende gasskammer. Du vet, lik krever neppe et femti meter langt avkledningsrom og gasstette dører, gjør de? Eller trapper? Hva skal lik med flere trapper? Har du noen god forklaring på akkurat det? Jeg venter med spenning på at du skal rydde opp i disse detaljene, og sette skapet på plass. I tråden dette hører hjemme i. 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 I dag er muslimene kanskje den beste "hatplanken", uten sammenligning forøvrig. Noe som er mildt ironisk mtp. at mange muslimer, om ikke alle, faktisk har et ganske sterkt hat mot jøder. http://www.nrk.no/video/jodehat_i_osloskolen/38F00F5FBCB8760B/ Jøder er fortsatt mer hatet enn muslimer, er du medlem av Rødt? Jeg tror ikke jødene er mer hatet, men de er lært opp til at den minste ting som kan oppfattes som kritikk, skal oppfattes som kritikk og som et uttrykk for jødehat. Dette fører til at man kan snart ikke snakke til jøder uten at det man sier kan bli oppfattet som jødehat. 1 Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Egenproduserte bevis er lite verdt. I tillegg, hvorfor skrive det selv når noen andre allerede har skrevet godt om det... Wikipedia er like lite verdt i denne saken, for der finner du "beviser" som jødene selv har podusert. Pølsevev. Wikipedias artikler om Holocaust har svært fyldige referanselister. Er alt en del av den store konspirasjonen? Du kan begynne å imøtegå historieforskningen du finner der, hvis du vil endre oppfatningen av hva som skjedde. Inntil da har du ingen ting å fare med. Og bevisbyrden ligger definitivt på deg. Dette er virkelig en meningsløs øvelse. Du tror at ale bidragsyterne til wikipedia, alle historieforskere med 2. verdenskrig som felt, og mange millioner etterlatte etter omtrent 12 millioner drepte under Holocaust er en del av en kjempekonspirasjon. Si meg, hvis man har den typen makt hvorfor har man ikke bare fylt landet til randen med muslimer alerede? Hvorfor har man ikke stoppa kjeften på sånne som deg, BB og GfE? Dere påstår jo selv at dere vet hva som ligger bak verdens største svindler. Hvorfor lar de onde zionistene dere fortsette med å spre "sannheten" på dette forumet her? De eier det vel ifølge deg ... Kos deg på planeten Balthazar. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 I dag er muslimene kanskje den beste "hatplanken", uten sammenligning forøvrig. Noe som er mildt ironisk mtp. at mange muslimer, om ikke alle, faktisk har et ganske sterkt hat mot jøder. http://www.nrk.no/video/jodehat_i_osloskolen/38F00F5FBCB8760B/ Jøder er fortsatt mer hatet enn muslimer, er du medlem av Rødt? Jeg tror ikke jødene er mer hatet, men de er lært opp til at den minste ting som kan oppfattes som kritikk, skal oppfattes som kritikk og som et uttrykk for jødehat. Dette fører til at man kan snart ikke snakke til jøder uten at det man sier kan bli oppfattet som jødehat. Ja da så, jeg tror vi med sikkerhet kan si at jøder og muslimer roper "ulv" relativt like for jeg. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Det er utrolig at folk ikke forstår at læren om "kildekritikk" fins i norsk skole nettopp for å sikre at ingen skal akseptere noe annen informasjon enn den som kommer fra statlig godkjente kilder. Vitenskapsteori er vel også en stor forfalskningjødene står bak da? Eller? Virkeligheten er DEN veien. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Vennligst bevis det motsatte. Jeg skjønte det at du kverulerte, jeg har lært meg å kjenne din karaktert etterhvert. Vis meg en massegrav, vis meg et fungerende gasskammer. Drapet på jødene har blitt generelt akseptert som historisk faktum, så "burden of proof" ligger hos deg og tvilere. Som du sier så er det blitt generelt akseptert, men det er aldri bevist. Derfor ligger bevisbyrden på dem som har akseptert dette på tross av manglende bevis. For det er ikke sånn at om flertallet "aksepterer" noe så er det en sannhet. Det må bevises først. Selvsagt, men dette er jo noe som har gått gjennom en prosess. Hvis det er nok tvil og bevis som peker at dette er bare bull (for det er ikke snakk om mindre enn ca 6 millioner, men at hele greia er oppfunnet?) Er sikkert ikke umulig å få til en akademisk diskusjon på en av de store universiteter. All praten gjort her vil ikke endre en verdens ting. Men jeg kan forstå at Holocaust virker iffy, når forskning i dette feltet ikke tillater benektelse/ei heller minke tallet som premiss, iallefall i mange av de store vestlige landene. Er jo åpen for slik forskning for alle de titalls millionene som døde i Sovjetunionen, men ikke dette tilfellet. Dette betyr ikke automatisk at det er helt feil. Ville det vært mindre bråk om dette hvis ikke Holocaust førte til dannelsen av Israel? (ikke den eneste grunnen, jeg kan historien deres, men det var uten tvil en av de store faktorene) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 I likhet med bestefaren din så overlevde også bestefaren til en jøde i dette forumet. Snodige greier når disse angivelig skal a bli utryddet med industrielle metoder. Det er ikke så snodig. Det er ganske forutsigbart at man ikke klarte å utrydde hver eneste jøde i konsentrasjonsleirene, det er det nemlig ingen som har påstått heller. Jeg antar de som overlevde holocaust også tatoverte tall på armene sine, slik min bestefar hadde? Lenke til kommentar
Bidalaka Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Men jeg kan forstå at Holocaust virker iffy, når forskning i dette feltet ikke tillater benektelse/ei heller minke tallet som premiss, iallefall i mange av de store vestlige landene. Dette er vel ikke korrekt. Hvis en seriøs historiker forsker på tallene, og legger frem resultater som er under 6 millioner, så går det helt fint. Det er da også gjort. Mange ganger. Når det gjelder fullstendig benektelse, så er logikken noe i retning av at det er så selvfølgelig at det har skjedd, så offentlig benektelse må ha bakgrunn i antisemittisme, noe som da kan utløse bruk av hate speech- og rasismelover. Jeg skjønner bruken av slike lover, spesielt i Tyskland og Østerrike, men jeg er ikke enig. Stupiditet bør ikke straffes med fengsel. Hvis man synes Holocaust er "iffy" pga slike lover, bør man lese seg litt opp. Endret 14. juni 2011 av Bidalaka Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er ganske forutsigbart at man ikke klarte å utrydde hver eneste jøde i konsentrasjonsleirene, det er det nemlig ingen som har påstått heller. Og hvorfor er det så forutsigbart ? Hvis målet var å drepe alle jøder, så ville det jo ikke være noe problem å drepe dem. De visste jo hvor jødene var. Jødene selv klarte jo å drepe alle som ikke kom seg unna i tide under holodomor som foregikk noen år tidligere. Og de har stort sett klart å drepe alle under andre folkemord de har utført også. Hvorfor tror du da at tyskerne var så ineffektive at de ikke klarte å drepe alle jøder om dette var meningen ? Tyskerne hadde jo full kontroll med jødene, og de var jo svært så effektive på alle andre områder. Hvorfor feilet de da i sitt forsett om å drepe jødene, på tross av at de hadde full kontroll og hadde dem gjerdet inn i konsentrasjonsleire ? Enten så må jødene vært udødelige siden de klarte å overleve, eller så har tyskerne rett og slett ikke ønsket å drepe jødene. 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Men jeg kan forstå at Holocaust virker iffy, når forskning i dette feltet ikke tillater benektelse/ei heller minke tallet som premiss, iallefall i mange av de store vestlige landene. Dette er vel ikke korrekt. Hvis en seriøs historiker forsker på tallene, og legger frem resultater som er under 6 millioner, så går det helt fint. Det er da også gjort. Mange ganger. Når det gjelder fullstendig benektelse, så er logikken noe i retning av at det er så selvfølgelig at det har skjedd, så offentlig benektelse må ha bakgrunn i antisemittisme, noe som da kan utløse bruk av hate speech- og rasismelover. Jeg skjønner bruken av slike lover, spesielt i Tyskland og Østerrike, men jeg er ikke enig. Stupiditet bør ikke straffes med fengsel. Hvis man synes Holocaust er "iffy" pga slike lover, bør man lese seg litt opp. Jeg benekter ikke noen ting, bare prøver å si at det er totalt forbud med benektelse som premiss ikke er lov, brukes av holocaust nektere/tvilere. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 De er skitne, lukter vondt, har neser som kommer frem to minutter før dem selv og de er griske. Liker heller ikke jødenes ''Backstabbing Ways'' Fra spøk til revolver, ikke noe galt med jøder. De er som meg og deg. De som mener noe annet burde blitt slått i trynet med en planke. Lenke til kommentar
Bidalaka Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Hvis målet var å drepe alle jøder, så ville det jo ikke være noe problem å drepe dem. De visste jo hvor jødene var. Hvorfor tror du da at tyskerne var så ineffektive at de ikke klarte å drepe alle jøder om dette var meningen ? Tyskerne hadde jo full kontroll med jødene, og de var jo svært så effektive på alle andre områder. Hvorfor feilet de da i sitt forsett om å drepe jødene, på tross av at de hadde full kontroll og hadde dem gjerdet inn i konsentrasjonsleire ? Enten så må jødene vært udødelige siden de klarte å overleve, eller så har tyskerne rett og slett ikke ønsket å drepe jødene. Dette er feil i premiss og i konklusjon. Tyskerne hadde slett ikke kontroll over alle Jødene. Det var ikke slik at samtlige Jøder i Europa plutselig befant seg i en konsentrasjonsleir 2. September 39, selv om det virker som du tror det. Europas Jøder var spredd utover de Europeiske land, med makthavere som hadde litt ymse forhold til Tyskernes ønsker. I tillegg var det flere land Tyskland forsøkte å ha et vagt normalt forhold til, og da kunne man ikke nødvendigvis forlange hva som helst. De Ungarske Jødene for eksempel fikk man ikke kontroll på før man tok fullstendig over landet. I Danmark ble Jødene advart og klarte i stor grad å komme seg ut av landet og over til Sverige. Når det gjelder de som faktisk havnet i dødsleirene, så er antallet overlevende lite. Jeg har tidligere spurt om overleverhistorier fra Jøder under 15 år, siden det i følge deg er så mange overlevende. Jeg har ikke fått noen til nå. Din påstand om at eksistensen av overlevende må bety at Tyskerne ikke ønsket å drepe Jøder er jo ignoranse på et pinlig nivå. Det er som å påstå at siden det eksisterer Tutsier i Rwanda fortsatt, så ønsket ikke Hutuene å ta livet av dem. Det er fornærmende, og flaut å klare og lire av seg noe slikt. Du er jo en voksen mann, og burde visst bedre. Endret 14. juni 2011 av Bidalaka 3 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Fra spøk til revolver, ikke noe galt med jøder. De er som meg og deg. De som mener noe annet burde blitt slått i trynet med en planke. Seriøst bidrag? 1 Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 I likhet med bestefaren din så overlevde også bestefaren til en jøde i dette forumet. Snodige greier når disse angivelig skal a bli utryddet med industrielle metoder. Det er ikke så snodig. Det er ganske forutsigbart at man ikke klarte å utrydde hver eneste jøde i konsentrasjonsleirene, det er det nemlig ingen som har påstått heller. Jeg antar de som overlevde holocaust også tatoverte tall på armene sine, slik min bestefar hadde? Hvorfor var bestefaren din i konsentrasjonsleir forresten? Var han jøde? Det vil i så fall forklare en del. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Jøder er også skarpere enn oss ikke-jøder, og har tradisjonelt vært velstående. Sjalusi har nok vært en medvirkende årsak til hatet. Endret 15. juni 2011 av TiD 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Fra spøk til revolver, ikke noe galt med jøder. De er som meg og deg. De som mener noe annet burde blitt slått i trynet med en planke. Seriøst bidrag? Ja, for det flommer jo over av seriøse bidrag fra dere Holocaust-benektere. Jeg tenker ikke bare på denne tråden, men hele forumet. Hvorfor var bestefaren din i konsentrasjonsleir forresten? Var han jøde? Det vil i så fall forklare en del. Hvorfor vil det forklare en del, dersom han var jøde? Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 De er ikke skarpere. Det er i beste fall en myte. De har takket være sin dominans av politikk og økonomi fremmet sine egne. De er mere slu, ja, ikke smartere. Grunnen til deres velstand slik som f.eks Rotschildene er det at de greier å se vekk fra de menneskelige lidelsene de påfører andre gjennom deres handlinger. Hvorfor vil det forklare en del, dersom han var jøde? Holdninger og karakter til avkommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå