Gå til innhold

Hva er det som er så "fælt" med jøder egentlig?


Anbefalte innlegg

Sett bort i fra at jeg ikke tror på deres udokumenterte påstand at jødene ikke er semitter mens de jødehatende europeerne er de egnetlige jødene så vil jeg påpeke at det er uinteressant hvorvidt jødene er semitter eller ikke ut i fra det faktum at med anti-semitisme så peker man på de samme løgnene og tendensene som førte til og man var vitne til under, det veldokumenterte, holocaust.

 

Hvite etniske europeere av den kaukasiske rase er etterkommere etter Israels stammer og også etterkommere etter Noahs sønn Sem, som er opprinnelsen til ordet semitt.

 

De som kalles jøder i dag er etterkommere etter Noahs sønn Jafet.

Derfor er hvite etniske europeere av den kaukasiske rase de egentlige semitter, mens jødene ikke er semitter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kritisere jøder er ikke "rasistisk" jøder er ingen rase.

Å si sannheten om noen er heller ikke "rasistisk"

Og å kritisere jødene er heller ikke "antisemittisk" Fordi jødene er ikke semitter.

Jeg kan heller ikke være "antisemitt" For jeg er semitt og jeg kan jo ikke være imot meg selv ?

 

Ang. jøder:

 

Jøder er medlemmer av religionen jødedom og/eller medlemmer av en folkegruppe som nedstammer fra israelittene, og som i utgangspunktet praktiserer religionen jødedom.

I sin tilsynelatende motsetning mellom en klar etnisk/kulturell definisjon på den ene siden og relativt stor geografisk spredning og lokal variasjon i språk og kultur og genetikk på den andre, er problemene med en klar definisjon av jøder som etnisk gruppe ikke ulike de tilsvarende problemene med definisjonen av sigøynere som folkegruppe.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8der

Lenke til kommentar

Baltazar, nå er litt av problemet at dere ikke forteller sannheten, men heller forfalsker historie, leser etablert historie fra et håpløst partisk standpunkt og nekter å ta inn over dere historiske faktum.

 

Jødehat er ikke bare farlig, det er også irrasjonelt.

 

 

Feil.

Det er ikke jeg eller vi som forfalsker historien, det er den såkalte etablerte historie som er forfalsket.

Og det er en del av problemet, for det er vanskelig for oss alle å innse at det meste det vi har lært av historie på skolen er feil.

Lenke til kommentar

Hehe, Nå har det kommet teorier om at jødene bruker muslimer i sin plan om å ødelegge den europeiske rasen. Jeg vil si de ligger i samme gruppe, men hatet mot muslimer er mye mer synligere og sterkere.

Det har slått meg at vi i større og større grad finner spor av den retorikken som tidligere ble brukt svært åpent mot jøder i dagens islamofobe utvikling, særlig i Europa. Det er et stykke igjen, men passer vi oss ikke kan vi nærme oss noe som ligner. Det kan potensielt sett være farlig.

 

Feil.

Det er ikke jeg eller vi som forfalsker historien, det er den såkalte etablerte historie som er forfalsket.

Og det er en del av problemet, for det er vanskelig for oss alle å innse at det meste det vi har lært av historie på skolen er feil.

Nei, her tar du faktisk feil.

Endret av Simon Aldra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kritisere jøder er ikke "rasistisk" jøder er ingen rase.

Å si sannheten om noen er heller ikke "rasistisk"

Og å kritisere jødene er heller ikke "antisemittisk" Fordi jødene er ikke semitter.

Jeg kan heller ikke være "antisemitt" For jeg er semitt og jeg kan jo ikke være imot meg selv ?

 

Ang. jøder:

 

Jøder er medlemmer av religionen jødedom og/eller medlemmer av en folkegruppe som nedstammer fra israelittene, og som i utgangspunktet praktiserer religionen jødedom.

I sin tilsynelatende motsetning mellom en klar etnisk/kulturell definisjon på den ene siden og relativt stor geografisk spredning og lokal variasjon i språk og kultur og genetikk på den andre, er problemene med en klar definisjon av jøder som etnisk gruppe ikke ulike de tilsvarende problemene med definisjonen av sigøynere som folkegruppe.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/J%C3%B8der

 

Wikipedia er ikke noen god kilde. Har du ikke fått med deg at jødene har opprettet grupper som bla redigerer wikipedia ?

 

De vi kaller jøder i dag er ikke etterkommere etter israelittene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke jøder er det som ødelegger forholdet mellom oss og muslimene? Er alle jødene med på dette? Mener du at i Talmud lærer de at alle som ikke er jøder er kveg og derfor har de et plan om å utrydde alle rasene, men for deres rase blander de seg ikke med andre diverse folkeslag?

Endret av Adogg
Lenke til kommentar

 

Feil.

Det er ikke jeg eller vi som forfalsker historien, det er den såkalte etablerte historie som er forfalsket.

Og det er en del av problemet, for det er vanskelig for oss alle å innse at det meste det vi har lært av historie på skolen er feil.

Nei, her tar du faktisk feil.

 

 

Jeg tar ikke feil, men du er opplært og programmert til å mene at jeg tar feil, og at alt det etablerte er riktig.

 

Slik er vi opprinnelig alle opplært og programmert, men noen av oss klarer å bryte ut.

 

Den historien vi lærer på skolen er stort sett skrevet etter første og andre vedenskrig, det har alltid vært slik at seierherrene etter en krig skriver historien.

 

Seierherrene glorifiserer seg selv, og taperene av krigen blir fremstilt på verst mulig måte, slik har det alltid vært.

Og seierherrene etter disse krigene er jødene, som også har skrevet og diktert historien.

Lenke til kommentar

Mener du at i Talmud lærer de at alle som ikke er jøder er kveg og derfor har de et plan om å utrydde alle rasene, men for deres rase blander de seg ikke med andre diverse folkeslag?

 

Riktig.

Les den babylonske talmud selv så vil du se at dette er riktig.

 

Men det tør du vel ikke ?

Du syns vel det er enklere og "tøffere" og sitte der og delta i hylekoret sammen med de andre jødetilbederne her for å fordømme dem som tør å være kritisk til de jødiske "gudene"

Lenke til kommentar

Wikipedia er ikke noen god kilde. Har du ikke fått med deg at jødene har opprettet grupper som bla redigerer wikipedia ?

 

De vi kaller jøder i dag er ikke etterkommere etter israelittene.

 

Og dette har du vel kilder på?

 

Du har fått kilder og dokumentasjon før, og det nytter ikke å overse all dokumentasjon for så å fortsette å spørre i det uendelige om den samme dokumentasjonen.

Lenke til kommentar

Mener du at i Talmud lærer de at alle som ikke er jøder er kveg og derfor har de et plan om å utrydde alle rasene, men for deres rase blander de seg ikke med andre diverse folkeslag?

 

Riktig.

Les den babylonske talmud selv så vil du se at dette er riktig.

 

Men det tør du vel ikke ?

Du syns vel det er enklere og "tøffere" og sitte der og delta i hylekoret sammen med de andre jødetilbederne her for å fordømme dem som tør å være kritisk til de jødiske "gudene"

 

. Endret av Adogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...