Gå til innhold

Oppgradere pc. HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter og oppgradere pcen min. Sånn at jeg kan spille spill som Crysis og Far Cry 2 på full grafikk uten lagg.

Akkurat nå har jeg en 3 år gammel packard bell.

- Prossesor: AMD Phenom 8600 Triple-Core Processor 2.30 ghz

- Skjermkort: GeForce G100

- RAM: 4gb

Noen som har peiling på hva slags skjermkort og prossesor jeg burde kjøpe?

Er det noe mer en skjermkort og prossesor jeg burde skifte?

Helst billigst mulig :)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bytte cpu så blir det vel nytt hovedkort og ram også.

Sandy Bridge er den nyeste/raskeste cpuen nå. Se etter Socket 1155 så finner du riktig type. Siden du spiller så er det vel egentlig lommeboka som stopper deg. De kuleste skjermkortene koster 6000kr så da lurer jeg på om du kanskje har et budsjett?

Lenke til kommentar

ferdigbygde pcer er jo dyrere, og den du linket til har ikke mulighet for de nye sandy brigde cpu'ene.

du må nok bytte ut alt hvis du skal spille crysis på max, og til 10k får du en bra pc :)

jeg satt opp en liste til deg til 10k:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=906590&su=B6F07473-1364-4D35-96D4-B2CB9A4BDE7C

hvis du skal overclocke vil jeg anbefale denne, men trengs ikke ellers:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502731

Endret av konrad_91
Lenke til kommentar

De to siste maskinene du viser er noe du kan legge til side med en gang. Om du har tenkt til å spille, vil ikke de to fungere til det. Det er budsjett-maskiner som er tiltenkt personer som verken trenger mye kraft fra skjermkortet eller CPUen sin i maskinen.

Konrad_91 har satt sammen en helt OK maskin. Vil du spille, bør du ihvertfall foreløpig velge den PCen.

Og du får alltid, nesten uten unntak, mer pc for pengene om du bygger selv! :)

Endret av dxspulse
Lenke til kommentar

Har et forslag til deg som vil yte utmerket i spill. Mye for pengene er det også mtp. at noe er kampanjevarer.

post-180418-0-54620800-1300374577_thumb.jpg

Dette skjermkortet er enormt, men det støyer mye mindre enn referanse-kjøleren og er dessuten kjøligere som igjen byr på ytterligere støyreduksjon samt rom for overklokking.

Her har jeg lagt ved Windows 7, men som sagt det finnes alternativer så du slipper å bruke oppimot tusen kroner på dette. Hvis du velger bort Windows så har du faktisk råd til et Gtx580 innenfor budsjettet ditt. Dette er vel såvidt jeg vet fremdeles det beste enkeltkortet man får i dag.

Du kan også spandere en tanke eller to på hvilken oppløsning du skal spille i. Bruker du 1650x1080 vil du kanskje greie deg fint med et Gtx560 som ligger og vaker rett under Gtx570. Overklokkede versjoner av 560 slår til og med et Gtx570.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...