Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Solgt bilen, forsikring..

Anbefalte innlegg

Har solgt bilen min.. Men så fikk jeg høre nettopp om at man kunne få tilbakebetalt noe av forsikringen. Men hvordan fungerer dette? Hadde 4000 i forsikring på bilen i året og betalte 2000 hvert halvår. Hvor mye kan jeg evt. få tilbake av forsikringen? Betalte andre halvdel i februar.

Får jeg pengene automatisk inn på kontoen når jeg stopper forsikringen? Eller når salgsmeldingen når frem til biltilsynet???

Prøvde å google meg frem, men fant ikke noe..

Endret av Olgadolga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du må selv kontakte forsikringsselskapet og informere om at forsikringen skal avsluttes fordi bilen er solgt. Scan og legg ved kopi av salgsmelding eller kontrakt som dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Har gjensidige. Har jeg i det hele tatt rett på noe penger tilbake om jeg avslutter forsikringen jeg nettopp har betalt? Jeg vet ikke, derfor jeg spør dere.

Leste også noe om at man fikk tilbakebetalt inntil 6000 kr når man blir 23 år.. Jeg er 19 så er ikke keen på å vente i 4 år før jeg får pengene tilbake fra forsikringen jeg har betalt for, som jeg ikke bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du får tilbake for den perioden du har betalt for, men ikke beholder forsikringen. For eksempel dersom du har betalt 10.000 for ett år, og selger bilen etter 6 månder, får du tilbake ca 5.000.

Lenke til kommentar

Det TS tenker på er den typen bonuser man kan få hvis man har ung-og-nettopp-fått-lappen-forsikring hos en av selskapene, og så får man en bonus når man når en viss alder som tilsvarer hele eller noe av det man måtte betale ekstra fordi man var ung og uerfaren hvis man har kjørt skadefritt.

Lenke til kommentar

Man må jo selvfølgelig si opp forsikringen.

På den forrige bilen min betalte jeg hele årssummen i ett, skrotet den et halvår ut i perioden tredje året jeg hadde den.

Fikk penger igjen automatisk uten å be om det.

Var hos Gjensidige.

Vet ikke med andre selskap.

Lenke til kommentar

Det TS tenker på er den typen bonuser man kan få hvis man har ung-og-nettopp-fått-lappen-forsikring hos en av selskapene, og så får man en bonus når man når en viss alder som tilsvarer hele eller noe av det man måtte betale ekstra fordi man var ung og uerfaren hvis man har kjørt skadefritt.

Nei var ikke det jeg tenkte på :p

På den forrige bilen min betalte jeg hele årssummen i ett, skrotet den et halvår ut i perioden tredje året jeg hadde den.

Var hos Gjensidige.

Hmm, hvor lang tid tok det fra du skrotet bilen til du fikk pengene på kontoen?

Lenke til kommentar

Nei var ikke det jeg tenkte på :p

Var hos Gjensidige.

Hmm, hvor lang tid tok det fra du skrotet bilen til du fikk pengene på kontoen?

Tror det var i løpet av den færste måneden eller så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...