PaulVanDyk Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Heisann alle dere der ute! Jeg ønsker å stille et rent akademisk spørsmål. Det er kun fordi jeg undres over dette temaet, og ikke fordi det skal utføres eller produseres i noe spesielt tilfelle! Tenk dere til at man har 1L hjemmebrent, rent 96%. Er det mulig å få blandet dette ut til 40% eller 50%, i en 1-til-2.del, uten at det skal lukte så kraftig. Da tenker jeg på å blande det ut til en lukt i samme styrke som f.eks Absolut Vodka 40% Har lest en eller annen plass at det anbefales å blande ut hjemmebrenten i batterivann / destillert-vann uten batterisyre, som man får kjøpt på bensinstasjonen. Er det noen som har tenkt seg til /utført dette med bra resultat? :b Har også hørt at det fungere med vanlig spring-vann, men at lukten ikke forsvinner. Ønsker gjerne og vite mer om dette Som sagt, dette er rent akkademisk, og er kun for å få svar på undringen! Takker for alle svar. mvh. PaulVanDyk! Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Fant en side hvor de skrev Ved utblanding av destillert sprit brukes destillert mineralfritt vann (ikke batterivann), ellers får man kalk og mineralavsetninger i spriten. Noen ganger lar det seg gjöre å blande med mykt (avherdet) vann. http://hjemmebrent.com/ingredienser/ Har ingen erfaring med dette selv. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 hvis det lukter sterkt hjemmebrendt er den dårlig. Lenke til kommentar
PaulVanDyk Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 hvis det lukter sterkt hjemmebrendt er den dårlig. Noen måte å fjerne lukta på da, uten at det er så tidskrevende? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 gjøre en god jobb når man brenner Lenke til kommentar
Special P Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg ser hva du sier, men virker for meg som du har brent dårlig sprit og ikke klarer å få solgt det på grunn av lukta. Så kommer du her og spør om en enkel måte å fjerne lukta slik at du får solgt dritten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå