Gå til innhold

[Løst] 79°C i pc'n!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk at kjøleren sitter årntlig fast på cpu.. Du kan også bytte kjølepasta eller så burde du kjøpe ny og bedre kjøler.

 

Hvordan er ellers kabinettet ditt med tanke på kjøling? Hvilket kabinett har du og hvor har du vifter ?

har "antec six hundred midi tower sort" kabinett det er 1 vifte bak og 1 på toppen.

 

det var kjølepasta på når jeg fikk den så har ikke noe liggende.

Lenke til kommentar

Etter bildet så er cpu temp normal på 35-45 grader og vises under prosessoren.

De andre sensorene kan være gpu. Har du amd grafikkkort eller nvidia.

 

sjekk om det ligger eget program under kontrollpanelet til grafikkortet for å se der om de ligger høyt.

har amd men det sier at det er 42C

Lenke til kommentar

TMPIN1 2 og 3 er temperaturer på hovedkortet/northbridge/southbridge, høyst sannsynlig. De trenger slett ikke å være reelle - CPUID gir gjerne usannsynlige temperaturer på disse punktene, f.eks. hvis det egentlig ikke er noen temperatursensorer på disse punktene i det hele tatt. Som noen har sagt allerede; prøv annen software og se om du får lignende data. F.eks. HWMonitor.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

TMPIN1 2 og 3 er temperaturer på hovedkortet/northbridge/southbridge, høyst sannsynlig. De trenger slett ikke å være reelle - CPUID gir gjerne usannsynlige temperaturer på disse punktene, f.eks. hvis det egentlig ikke er noen temperatursensorer på disse punktene i det hele tatt. Som noen har sagt allerede; prøv annen software og se om du får lignende data. F.eks. HWMonitor.

HWMonitor og SpeedFan viser begge at det er 79C

post-201226-0-51482800-1300388744_thumb.png

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så viser AMD sine CPU temp. målinger etter min erfaring (og mange andre) alt for lite, så det kan hende du har en veldig varm CPU! Har du sjekke at kjøleren sitter riktig og godt montert? Og at viftene går ?

 

Bare se på min info at AMD sine målinger er alt for lave.. (Er jo varmere i rommet mitt enn det de temperaturene viser..)

 

Edit. Men hvis ikke du opplever noen problemer med pc'en, så vil jeg tru målingene som er på HK er feil.. Men hva får du på temperatur under IDLE og LOAD ? Hvis tempen. er helt lik vil det nok være målingen som er feil..

post-107675-0-95264200-1300388841_thumb.png

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så viser AMD sine CPU temp. målinger etter min erfaring (og mange andre) alt for lite, så det kan hende du har en veldig varm CPU! Har du sjekke at kjøleren sitter riktig og godt montert? Og at viftene går ?

vifta går men kjente litt rundt cpu'en (på rillene under vifta, klarer helt fint å holde der uten noe problem kanskje 40C) det var litt varmt der men ikke på langt nær 80C (men cpu en er det stedet der det er varmest)

Endret av DubleTruble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...