Rags Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 jeg har fylt opp min 60g ssd disk med programmfiler. Har i den anledning kjøpt meg en ny ssd disk med 120g plass. Hvordan får jeg flyttet C: (programfiler) over til den ny disken. Thx Rags Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Det får du ikke gjort så vidt jeg vet. Du må innstallere windows på nytt på normal måte. Er det kun størrelsen, eller er det hastigheten på en ny SSD du er ute etter? Hvis den du har nå er like kjapp, eller kjapp nok for deg, så kan du bruke den nye som ren lagring, så slipper man nyinnstallasjon Endret 16. mars 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Tull og tøys det finnes utallige programmer ment for migrering fra HDD til SSD, det er ikke noe i veien for å bruke samme program fra SSD til SSD Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det sannsynligvis beste programmet til det er Paragon Migrate OS to SSD ____________ Acronis True Image er også bra. Gratis alternativet er EASEUS Partition Manager Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Eller clone ssd'en med Acronis og bare utvide imaget av den første ssd'en til størrelsen av den nye ssd'en. Dette har jeg gjort flere ganger da jeg har f.eks utvidet et raidarray med flere ssd'er eller harddisker Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Eller boote en Live Linux-CD og bruke DD til å klone disk og (g)parted for å resize til full størrelse. sudo fdisk -l sudo dd if=/dev/sdx of=/dev/dsy bs=32M (Les fra fdisk-info for å finne rette device-navn) sudo apt-get update sudo apt-get install gparted -y sudo gparted& (I gparted (grafisk partisjonbehandler) resizer du partisjonen på den nye disken til fulle 120GB) Lenke til kommentar
Rags Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Det sannsynligvis beste programmet til det er Paragon Migrate OS to SSD ____________ Acronis True Image er også bra. Gratis alternativet er EASEUS Partition Manager Lastet ned å kjørte dette programmet som failet totalt. Enkel fremgangsmåte, så ikke mye jeg kunne ha gjort feil... Trodde et øyeblikk hele disken var tapt.. Lenke til kommentar
johome Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Jeg aner ikke hva som har skjedd. Har selv brukt det programmet en gang , og da funket det. Har klonet med alle de tre programmene jeg linker til. Endret 16. mars 2011 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå