Runningback Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Heisann. Sliter noe voldsomt med håndleddene når jeg trener styrke. Kjenner det kun når jeg trener biceps, og kjører diverse curls. Virker som det skal til å brekke når jeg holder på, kan ikke beskrive følelsen. Kjører curls med både ez curl bar og hantler, det er her jeg kjenner det. Er det fordi håndleddet er svakt/dårlig trent? Eller noe annet? Synes vekten er fin jeg, faktisk litt for lett. Men har ikke sjanse til å øke for da øker smertene i håndleddet også. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Har hatt problemer med det samme så lenge jeg kan huske, men da først og fremst i sammenhenger det jeg står på hendene eller tar flikkflakk og lignende. Har du prøvd med støttebandasje? Det fungerer i alle fall for meg, til en viss grad. Det hjelper også å varme opp håndleddene i forkant. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Du er for dårlig trent i håndleddet, mest sannsynlig. Det er ganske vanlig egentlig, med mindre man spiller ishockey, bandy eller håndball. Håndleddet er ikke sterkt nok til holde på så store vekter. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Kjører du curls høres det ut som at du trener feil, spesielt når du trener både ez og hantler. Ta en ukes fri, og begynn så på nytt igjen der du ikke kjører isolasjonsøvelser på biceps. Istedenfor kan du ta nedtrekk, chins eller lignende. Og kanskje kjøre øvelser der du kun fokuserer på håndleddene. Lar du hånden slappe av når du løfter? I mange øvelser er det lett å la hånden falle bakover fordi det er for tungt. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Så greia er at det er for stor belastning på håndleddet? For mye vekt? Er det nå jeg må gjøre øvelser for å trene det opp? Som Matsemann sier så er det veldig lett å la hånden falle tilbake, er nok derfor det er så vondt. Hvordan vil det funke med "støttebandasje"? Vet av noen som har slike der jeg trener, så kanskje det er en ide å prøve ut dette? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Tror det på sikt bare vil gjøre det verre, siden du blir sterkere uten at håndleddet blir det. Jeg ville i hvert fall ha trent opp håndleddet. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Noen tips til øvelser jeg kan gjøre der? Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) én metode med vektstang: sitt på en benk e.l annet og ha vektstangen i hendene med håndflatene rettet mot taket. rull vektstanga oppover håndflaten og slipp den så kontrollert så langt ned mot fingertuppene du kommer. for øvrig ville jeg droppet curløvelser og heller kjørt knebøy, mark, pressøvelser og kroppshevinger Endret 17. mars 2011 av Stulle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå