Loff1 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Dersom det du ønsker å få til fungerer med et iPhone-headset, hvorfor skal det da ikke kunne la seg løse med en adapter som splitter signalet? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Dersom det du ønsker å få til fungerer med et iPhone-headset, hvorfor skal det da ikke kunne la seg løse med en adapter som splitter signalet? Spør apple, google søket mitt sa det ikke ville funke, og når elkjøp sa det ikke var mulig å få i taki. Edit: innrømte Endret 2. april 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Greit nok, men det jeg lurte på var hva som teknisk gjør det vanskelig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Etter hva jeg forstår er det en linjeinngang og ikke en mikrofoninngang. Det jeg ikke skjønner er hvordan alle disse iphone-headsetene funker... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Greit nok, men det jeg lurte på var hva som teknisk gjør det vanskelig. Det er vel egentlig et resultat av Steve sin fasinasjon for lock in mekanismer og tilkoblinger som ikke følger standarder. Et annet eksempel er jo mp3 spillerende deres som ikke engang har standard miniusb tilkobling. Må jo ta med ekstra kabel om en skal dele noe med en kompis..... Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 Jeg har tenkt litt på det og kommet med en liten teori. Siden Micen må være forsterka kanskje det er en egen tråd som leverer strøm til micen ifra headphone signalet/ledningen. Altså at de deler seg i tre en del tar strøm, neste del hodetelefonlyd og siste del mic-lyd? Kan dette ha noe for seg? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Lyden sendes analogt, så man må ha en leder per kanal. En leder for høyre, en for venstre, en for mikrofonen, og en for jord/null. Fire ledere, fire poler på kontakten, tre signalveier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå