montesa Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg trenger u-copyrigth'et og bra musikk som jeg skal bruge til en film jeg lager, som jeg igjen skal legge ut på nettet. Vet noen om noen steder jeg kan finne dette? Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Kanskje du kan spesifisere ønsket ditt, med f.eks. antydning om hvilke musikksjangre du tror ville passet i filmen din? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis du ikke bruker mer enn 30 sekunder av en copyright'et sang, tror jeg det skal gå greit. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis du ikke bruker mer enn 30 sekunder av en copyright'et sang, tror jeg det skal gå greit. Vet noen om dette er fakta? Jeg tror at i statene så kan man spille max 7 sec. av en copyrighted låt uten tillatelse. Er grensen virkelig 30 sec i norge? Lenke til kommentar
montesa Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg skal bruke hele sanger. Så det er uansett ikke aktuelt å bruke litt av en... Jeg vil hovesaklig ha tak i rock/hip-hop/rap o.l.. Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven). § 45. Lydopptak og film må ikke før det er gått 50 år etter utløpet av det år innspillingen fant sted, uten samtykke av tilvirkeren gjøres tilgjengelig for allmennheten ved spredning av eksemplar av lydopptaket eller filmen. Heller ikke må det før dette tidspunkt uten samtykke av tilvirkeren fremstilles eksemplar av lydopptaket eller filmen. Dersom opptaket i løpet av dette tidsrom offentliggjøres varer vernet i 50 år etter utløpet av det år opptaket første gang ble offentliggjort men.... § 59. utdrag: Av hensyn til overenskomst med fremmed stat kan Kongen videre gi særskilte bestemmelser om avtaler om overdragelse av rett til innspilling av verk for film og fjernsyn, herunder hvilke verk reglene skal gjelde for. ...så du får maile Harald Lenke til kommentar
Twisty Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Ugress har noen "u-copyrigth'et" sanger, de kan du gjøre hva du vil med bare du ikke selger filmen videre.. http://www.ugress.com -Twisty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå