Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blitt mobba og utstøtt i klassen, bytte klasse. Hvilken unskyldning?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg går nå VG1 og har ikke hatt det noe bra i klassen, men jeg har det mye bedre i den andre klassen. Jeg har snakka både med helsesøster, lærere og rådgiver og helsesøter fikk meg til å bytte fra a til b klassen.

 

Det jeg nå trenger er en unnskyldning for å bytte, lissom så jeg ikke blir en snakkis. Jeg skal snakke med lærerne om dette i morgen og bytte til mandag. Har noen en idee om hva jeg kan si? :)

 

Postet av anonym: 631795221b22789a10b92ff0e17a890c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke at jeg hadde brydd meg med å finne på noen unnskyldning. Hvis du har blitt mobba og utstøtt fra den klassen du er i nå, så skjønner nok folk at det er derfor uansett, og du risikerer rett og slett at det blir enda mer snakkis om den falske unnskyldninga di.

 

Så med mindre læreren i klassen din nå er moren din, så tror jeg det skal godt gjøres å komme på en god grunn som ikke blir gjennomskua. Og hvis du virkelig kommer på en god grunn, så blir det spørsmål om hvorfor du ikke har bytta før, og da er de igjen tilbake på det at du er en einstøing i klassen du er i nå.

 

Kanskje det er like greit å bare si at du trives mye bedre i den andre klassen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det tror jeg og er lurt. Bare si at du trives mye bedre i den klassen.

Ærlig talt, trodde ikke man drev med mobbing og slikt på videregående. Huff.

Lenke til kommentar

Si det som det er, du har flere venner i B-klassen og at du derfor ønsker å bytte. Selv gjorde jeg akkurat det samme, ikke fordi jeg ble mobbet, men jeg hadde langt flere venner i den andre klassen.

 

Å bytte klasse fordi du har flere venner der/trives bedre der er en helt ærlig sak. Hvis folk ikke har noe bedre å diskutere på skolen må de ha en alvorlig skade i hjernen.

Lenke til kommentar

Dette må være yrkesfaglig retning...

 

Hinter du til at blir man mobbet på VGS så er det i yrkesfagene?

Gikk selv Plate & Sveis og fikk aldri noen sleipe bemerkninger eller lignende rettet imot meg.

Ungdomskolen derimot :/

 

Selvfølelig skjer det meste av mobbingen på en skole på yrkesfag. Sjelden at du finner noen modne personer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...