Gå til innhold

Omtale av Gothic II (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg bor i Trondheim, noen butikker der som selger det?

 

Narvesen på nordre/dronningens gt. selger det (de som tok over salget av spill etter at

Ram & Rom desverre ble lagt ned... :( )

 

De har det vel også på spaceworld på trondheim torg

 

Takker, da bærer det nedover for å shoppe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt Gothic 2 fra Gamesmix nå. Siklet på eneren siden jeg leste anmeldelsen av det i Incite PC Games for noen år siden, men fant det aldri i noen butikker. Nå er det eneste stedet jeg vet om hvor de har det på akersmic.no, til 500 kroner. Da får jeg heller bare miste litt av historien og gå glipp av gjenkjennelsesmomentene når jeg spiller toeren. Prisen er rett og slett for stiv. Greit nok. Akers Mix betaler mer for et eksemplar av originalen, siden Gothic 2 har en offesiell distributør her til lands, noe den andre ikke har. Føler allikevel at prisen er for høy.

Lenke til kommentar

Fantastisk spill. Personlig synes jeg det banker Morrowind ned i støvlene. Dette er sikkert fordi jeg opplevde det som noe vanskeligere enn Morrowind. Gothic 2 har dessverre en del bugs som er mer eller mindre irriterende (patch fins kun til den tyske versjonen foreløpig). Og spillet har mange viktige sider som ikke blir belyst godt nok i min mening. Men jeg kan vel ikke poste noe spoiler info her, så det får dere selv slite med =)

 

Virtual Disk File System er noe dritt også. Jeg fjerna VDFS.exe fra Gothic 2/system folderen (flytta fila til et annet sted). Spillet funka fortsatt og jeg opplevde blant annet raskere loadetider. Bare ikke spør meg hvorfor.

Lenke til kommentar
Kjøpte 1ern engang for leeenge siden.. jeg fant den ikke igjen så jeg lasta den ned fra kazaa, fila tar vel ikke stort mer en 170mb eller.no

 

 

Etter å ha lest annmeldelsen av Gothic 2, så bestemte jeg meg for å kjøpe spillet. Men det er jo gøy å vite forhistorien, lastet ned orginalen fra Kazaa bare for å suse igjennom og få med det meste av storyen. Problemet er det at programmet crasher akkurat i det øyeblikket jeg percer det siste prestehjertet i sleeper-tempelet. Så det jeg lurer på er om det er igjen mye av handlingen etter dette? Hva skjer? Ville være fint om noen gidder å gi et kort sammendrag!

 

Hvis det ikke passer å gjøre der her (pga. avsløringer), så send en mail...

Lenke til kommentar

Kampen i Gothic 2 er egentlig helt suveren når man først forstår hvordan det funker. Det blir liksom ikke bare å slå og slå som i MW, men man må finte og forutsi motstanderen hele tiden - skulle bare ønske det var mer av det, ettersom man fort blir sterk nok til å ta de fleste monstre på 1-2 slag.

 

Men hvordan bruker dere kampopsettet? Jeg spilte alldri Gothic 1 og før jeg så at det var et valg for 'gothic 1 controls' hadde jeg allerede gjort meg kjent med det nye. Det ble litt knotete med 2 ekstra knapper for å svinge venstre og høyre, men jeg mappet disse oppå A og D ('left og right step') - så fort jeg går i kamp-modus så benyttes disse, men jeg mister muligheten til å sidesteppe da. Det funker egentlig helt greit og jeg må belage meg på blocks eller counterattack isteden.

 

Men alt i alt, faktisk noe av det bedre kampsystemet (melee) jeg har sett - det er enkelt å mestre, men tar tid før du blir god liksom. Prøv dette: sloss mot et skjelett på level 4-5 med en rusty two-hander og 30% two-handed skill - hvis du overlever er det ingenting i resten av Gothic 2 som kan beseire deg =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg Gothic 2 i går, satt ca 8 timer i strekk etter jeg installerte det, og da måtte jeg avslutte fordi jeg skulle på jobb dagen etter (klokken var 02.00). På den tiden ble jeg hele lvl 4 (eller no) og ble nesten akkuratt medlem med leiesoldatene. :p

 

Beste rollespillet jeg har prøvd siden Baldurs Gate serien! Kjører på 1152/864 med allt på fullt, view distans på 200% (gikk litt gale med allt på 300%) Har skrudd litt ned for å få litt mer flyt i spillet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg er en svoren Gothic Fan og forhåndsbestilte 1'eren direkte fra tyske lager, (var så klart på engelsk) Gothic 2 er jo det beste rpg spillet på flere år, Morrowind er ikke i samme liga engang.

Gothic 1 og 2 eskene samler ikke mye støv om dagen iallefall,

jeg er snart ferdig med mercenary, har gjort ferdig spillet med paladin alt....tok meg vel rundt 3 dager...dag og natt..... : ))

rundt 15 september har jeg lest at Night of the Raven kommer ut, pluss at Gothic 3 kommer ut våren,høsten 2004 !!! mye å se fram til!

ikke noe særlig andre spill på pcen framover utenom G1 og 2

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...