tek73 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Hadde tenkt å anskaffe og installere en av disse , men kan noen fortelle meg hvordan de egentlig fungerer og hvordan de settes opp. hadde tenkt å installere disse under xp evt med egene partisjoner for de systemene jeg skal installere (i første omgang linux). Dette er tenkt gjort på en notebook (green 732) Her er en liten liste med spørsmål som jeg håper noen kan svare på. 1 trenger jeg (bør jeg) ha egen partisjon for operativsystemet som skal kjøre i WMvare eller virtual pc? Og i så fall hvordan gjør jeg det. 2.Hvordan virker wmvare eller virtual pc? 3. Hva skjer når jeg setter opp linux-systemet 4. Hvordan setter jeg opp driverne? 5. Kan programvaren påvirke mitt xp-system? 6. Er det bedre å kjøre dualboot enn å bruke programene? Takker på forhånd for alle konstruktive innspill. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 hei, 1. du trenger ikke å ha en egen partisjon når du bruker wmvare nei. 2. når du bruker f. eks WMvare, så blir det opprettet en mappe som heter f. eks linux, når du skal installere linux under wmvare så blir alt av linux lagt i den mappen. som du sikkert vet så når du installere Linux under wmvare så blir linux i et eget vindu dvs. at Windows og Linux blir i forskjellige vinduer men på samme skjerm. 3. du setter opp Linux på samme måte som om du skulle sette det opp linux på en egen partisjon ser akkurat likt ut. 4. driverene installeres også på samme måte. 5. det eneste som har innvirkning på XP systemet ditt er et den partisjonen som du har XP på blir litt mindre, men det viste du kanskje. 6. Personlig synes jeg at det er bedre å kjøre dualboot. jeg satt det opp en gang å jeg synes det var noe shit. håper dette hjalp deg litt videre. sikkert andre som er uenig det i det sier her men det for bare være. Lykke til. Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Flott innlegg takker så meget. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 bare hyggelig å hjelpe til litt. Lykke til. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Vmware passer bedre hvis du bare har tenkt å teste operativsystemer. Ikke bruke egentlig. Vmware er vel egentlig perfekt hvis du har lyst å prøve å lære linux. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg syns det er praktisk å ha windows 2008 server som host og xp som guest. På xp installerer jeg da alt mulig dilldall,, styring av x10, stemmegjenkjennings program, µtorrent,,, og en hel del andre ting. Dersom xp klikker, har jeg alltid tilgang til hosten (win2008 server) og kan restarte xp. Jeg har og linux jeg skal ha til webserver,,,men vet ikke om jeg tjener noe på det framfor å ha det på xp. Andre som vet? Edit: var litt gammal tråd dette,,jeg googla bare Endret 30. november 2009 av Åsmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå