allymos Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei! Jeg har et problem , så jeg går like gjerne rett på sak: Jeg skulle installere Java jdk for å prøve å leke meg litt med minecraft. Jeg kom bare så langt som å lage en ny systemvariabel som ikke funket(slettet senere) og innstallerte java jdk. Men jeg avinnstallerte java jdk og prøvde å starte minecraft. Da fikk jeg denne meldingen; ''The registry refers to a nonextistent Java Runtime Environment innstallation or the runtime is corrupted. Systemet finner ikke angitt bane.'' Har prøvd å slette java og innstallere igjen og da skjer det noe virkelig rart! Installerte,funket ikke,prøvde å reinstallere. Da fikk jeg beskjed om at java ikke kunne reinstalleres fordi java ikke var på pc'en! Jeg skjønner virkelig ikke en skjit... Noen som kan hjelpe ?!!! Lenke til kommentar
Nuduaa Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Du klarte nok å avinstallere JRE (Java Runtime Environment) når du tok vekk JDK'n. Prøv å installer JRE på nytt http://www.java.com/en/download/index.jsp, for den må du ha for å kjøre Java programmer. Eller må du nok fjerne alle referanser til Java i registeret, google får være din venn der. Endret 17. mars 2011 av Joebean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå