Lexirion27 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei! I dag tidlig så startet jeg bilen med hjelp av choke, og glemte å slå den av mens jeg gikk inn for å vente på at den ble varm. Da jeg kom ut igjen hadde den stoppa og tydligvis fått alt for mye bensin, og nekter nå å starte. Hva bør jeg gjøre? B230K motor om det skulle være nødvendig å vite. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ta ut pluggene og sjekk de. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Bilen har stått urørt siden i morges? Det går som regel bedre etter at motoren har fått "hvilt" litt. Hvis det fremdeles er problemer å få start kan du kjøre motoren litt på starteren. Ikke mer enn 10 sek om gangen med litt pause i mellom, da blir ikke starteren for varm. Ikke gi gass under starterkjøringen av motoren, hensikten er å blåse ut den gamle bensinen og få inn frisk luft. Etter noen runder kan du prøve forsiktig å lirke choken litt ut mens du gir bittelitt gass. Fungerer ikke dette kan du la noen slepe deg litt uten tenninga på (men husk rattlåsen) mens du setter bilen i gir som om du skulle ha runnet bilen i gang. Det kan være nok for å få blåst ut den overflødige bensinen. Hvis du har pluggnøkkel er et gammelt og godt triks å også ta ut tennpluggene, tørke dem tørre for bensin/olje og farge med en vanlig gråblyant mellom elektrodene før du setter pluggene i igjen. Kullet i blyanten er grafitt som gir lettere gnist i slike situasjoner. Skulle ikke noe av dette hjelpe (da snakker vi om et skikkelig surt tilfelle av motor) går det an å brenne ut restene av bensinen i hver sylinder, men dette er ekstremt brannfarlig og krever at du har kontroll på hva du holder på med! Vernebriller, hansker og brannsikre klær er pensum. Det er også viktig å dekke til eventuelle brennbare ting i motorrommet. En medhjelper med brannteppe/brannslukker er heller ikke å forrakte. Skru ut en plugg av gangen og tenn fyr nedi plugghullet med en lang tynn pinne med fyr i enden. Pass på, det kan foffe litt og du risikerer å få en god flamme ut hullet der. Etter alle sylindrene er tatt skrus pluggene inn igjen (gjerne med blyanttrikset på elektrodene) og du kan prøve å starte på nytt. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg ville heller trilla den, og tatt den på giret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå