chri-ot Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Hei Jeg ble innspirert av tråden til Langdon, denne tråden ble stengt grunnet tråden ikke var serriøs. Derimot det denne tråden er ment for er å se hvor billig man kan klare å få en PC, målet er å dra grafikk internsive spill. Jeg kan sette Crysis 2 (siden det ble brukt i tråden jeg linket til) som selve "goalen". Så kom med ditt beste PC tilbud så billig som mulig! Jeg vil bare påpeke for sikkerhets skyld at jeg ikke skal kjøpe noe PC, lager bare tråden for infoen sin skyld. Endret 16. mars 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Sliter litt med å velge alt for dårlige deler jeg så dette er det laveste jeg klarer. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Du må huske på at det er en del som spiller inn her. Oppløsningen man skal spille i betyr en hel del f.eks. Skal du spille i 800x600 så duger sikkert et skjermkort til 500kr eller mindre. Innstillingene i de fleste spill kan også settes til et minimum med de følger at spillet ser fryktelig ut. (Med noen unntak) Fps over 50 er for min del et minimumskrav hva spillbarhet angår. Noen unntak er f.eks Crysis/Warhead som benytter en spill-motor som bidrar til at selv fps. på 40+ flyter lett og er noenlunde spillbart. Dette avhenger med andre ord i stor grad av hva kravene til den enkelte bruker er og ikke hvilke deler som evt. kan dra et grafikk-krevende spill i 800x600 og 15fps. Jo mer man tyner svake komponenter med tyngre oppgaver jo varmere blir det også. Dette bør man kanskje også ta høyde for. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Jeg vil nok si 720p er minimums krav til nyere spill, men f.eks CS ser greit ut med 800x600. Jeg tror nok 25 fps bør være minimum for å få en bra spill opplevelse, men det kan nok også variere litt. Fordi om du spiller et strategi spill slik som Starcraft 2 trenger du ikke like høy frame rate som du trenger under et FPS-spill slik som Call of duty eller battlefield (eller crysis 2). Endret 16. mars 2011 av chri-ot Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Sliter litt med å velge alt for dårlige deler jeg så dette er det laveste jeg klarer. rævva pc med gammel cpu men 5k er egentlig alt for lite, så anbefaler TS til å spare litt mer panger. windows betaler man ikke for når man kan få det gratis men her har jeg en pc til 5k, med sandy brigde. selv om det er bare 2 kjerner er den bedre enn de gamle AMD cpu'ene http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=905824&su=3343B4A5-03F1-4C6D-A5CE-DEDDABD52955 her er benchmark mellom cpu'ene. http://www.anandtech.com/bench/Product/188?vs=289 Endret 16. mars 2011 av konrad_91 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Man vil vell få en vesentlig billigere pc om man velger forrige generasjon (intel) CPU? tross alt avhenger ikke spill så mye av CPU kraft. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Man vil vell få en vesentlig billigere pc om man velger forrige generasjon (intel) CPU? tross alt avhenger ikke spill så mye av CPU kraft. Det er godt å høre at tråden iallefall bidro til noe. Uansett, denne tråden høres ut som et godt supplement til et interessant emne. Lykke til! Langdon 1 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) "Snip" Selv om du har valgt å laste ned piratkopiert Windows er det på langt nær alle som er interesserte i det. Skal man ha en billigst mulig PC bør overklokking være en mulighet, noe som verken hovedkortet eller prosessoren du har valgt støtter. Athlon-prosessoren på sin side kan klokkes med letthet. Forøvrig spiller prosessoren en viktig rolle i mange nye spill og bør derfor ikke undervurderes. BFBC2 spiser f.eks min overklokkede i7 950 til frokost. Endret 16. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå