Colado Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Yo peps. Akuratt bygd en ny pc til en venn, og installert programvare på SSD disken og pc'n funker fint =) Men jeg finner ikke den andre harddisken på 1tb! Man ser denne harddisken på bios, men finner den ikke på diskbehandlingen. Denne har jeg kobler likt enten under eller over der SSD'n er koblet inn på hovedkortet. Men finner som sagt den andre harddisken på bios, men bare på systeminfo greiene, og ikke der man velger hvor det skal boote fra, selvom det ikke har så mye og si siden det er SSD disken. Så hvor tror dere feilen ligger? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Prøvd alle Sata kontakten? Prøvd den i en annen maskin? Lenke til kommentar
Colado Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Prøvd alle Sata kontakten? Prøvd den i en annen maskin? Hakke prøvd den i en annen port nei, og ikke prøvd den i en annen harddisk enda. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Med "diskbehandlingen" så mener du det du får opp ved å høyreklikke på min datamaskin/my computer- behandle/manage? Lenke til kommentar
Colado Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 http://bildr.no/view/844688 Sånn. Help. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Start - Control Panel - Administrative Tools Computer Management - Disk Management Ser du disken nå, så er det bare å partisjonere og formatere den. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 det som omnithunder sa. men når du står inne i disk management og ikke finner disken. prøv å gå på actions->rescan disks Lenke til kommentar
Colado Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 http://bildr.no/view/844752 Ser den der, men er liksom ikke der Lenke til kommentar
xico Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 høyreklikk på den der og velg formater.... Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hvordan løste du dette? Har samme problemet..:S Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 I startmenyen, søker du etter Computer Management (norsk Datamaskinbehandling). I menyen til venstre velger du Disk management (diskbehandling). Der skal du kunne få opp disken dersom du har koblet den til. Så må du formattere disken (helst som NTFS), og når det er gjort så vil du se den i "computer" og kunne bruke den som en vanlig disk. Lenke til kommentar
Colado Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Vis du ser på bildet jeg postet, så var det bare å høyreklikke rett under den svarte streken å velge formater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå