Gå til innhold

hvordan fungerer egentlig 3g på ipad?

Anbefalte innlegg

har iphone4 , og lurer litt på om jeg skal kjøpe emg en ipad2 når det er mulig å få tak i den.

men lurer litt på om jeg skal kjøpe den med 3g eller ikke..

må enn ha eget abbn. til ipaden , eller får enn et microsim som er knyttet til det samme abbn som jeg nå har på mobilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nå folkepakka til onecall ,

er det mulig å bestille tvilling sim til et slikt abbn?

500mb er plenty til mitt bruk , når jeg er hjemme, hos venner , på jobb, eller byen eller kjøpesenter er det jo trådløse nettverk, så ser for meg 500mb mer enn nok, bruker ca 70 - 100mb nå med iphonen.

Lenke til kommentar

jeg har nå folkepakka til onecall ,

er det mulig å bestille tvilling sim til et slikt abbn?

500mb er plenty til mitt bruk , når jeg er hjemme, hos venner , på jobb, eller byen eller kjøpesenter er det jo trådløse nettverk, så ser for meg 500mb mer enn nok, bruker ca 70 - 100mb nå med iphonen.

3G abo. på iPad 2 går vel mest ut på å bruke internett steder man ikke kommer på vanelig nett? Div. kjøpesentre, hvis du ikke kan gå på nett på skolen, i bilen, på hytta osv. :p ?

Lenke til kommentar

Alle mobiltilbyderne har tvillingkort du kan kjøpe for en liten ekstra slant. Det koster et symbolsk beløp i mnd å ha det.

Det putter du i ipad'en, så kan du bruke den på nett akkurat som du gjør med mobiltelefonen. Er du hjemme og har lagt inn trådløs-passordet ditt, switcher den automatisk over på wi-fi så du ikke tapper mobilregningen hjemme.

Også tenk på at ipad er mye mye større enn mobiltelefonen, så du får mere lyst til å surfe på "ordentlige" nettsider som dagbladet og VG med den, mens du kjeder deg på toget. Da raser megabytene unna.

Så du får tenke deg om, hvor har du tenkt å bruke ipad'en? Mest hjemme? Da er ikke 3G-modellen noe vits hvis du allerede har trådløst.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Med iOS 4.3 så kan du jo lage et wifi-hotspot med iPhone4, så om du alltid har den med deg så blir behovet for 3G på iPad mindre. Etter hva jeg har hørt så er iPad uten 3G også i stand til å bruke GPS-en i iPhone når den er koblet til via wifi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...