Bjonski Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Noen som vet om en bra minibærbar til rundt 3000,- ? Bruksområder: Film Surfing Musikk Lett programmering Har sett at en del maskiner selges med Intel Atom N450, men denne er det bare en kjerne på mens andre selges med N550 som har to kjerner. Klarer noen av disse prosessorne HD oppløsning? Noen anbefalinger til pc? Endret 16. mars 2011 av Bjohansen Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Uke tilbud og en knallmaskin. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=608791 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Hvordan er det med varme? Samler den støv slik at den blir veldig varm etter noen måneder? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hvordan er det med varme? Samler den støv slik at den blir veldig varm etter noen måneder? Nei denne er veldig stille og kjølig jeg har hatt min i over et år nå og like dønn rolig. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Har du versjonen med 4-cellers batteri og 2GB minne? Komplett har bare den versjonen på lager, mens den med 8-cellers batteri og 4GB minne finnes under demovarer. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Har du versjonen med 4-cellers batteri og 2GB minne? Komplett har bare den versjonen på lager, mens den med 8-cellers batteri og 4GB minne finnes under demovarer. Jeg har den med 4 cellers men satte inn 2 giga til med minne da dette er veldig enkelt og brikken koster bare 169,- nå ser jeg så kjøp med en slik da får du en veldig god maskin. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350649 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Hvor lenge varer batteriet? Er ikke 4-cellers batteri men del svakere enn 8-celler? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Hvor lenge varer batteriet? Er ikke 4-cellers batteri men del svakere enn 8-celler? Jo det er jo klar det blir svakere men har en rundt 5-6 timer med 4 cellers så syntes det er bra. 8 Celler gir vel rundt 9 timer. Du får ikke bedre maskin i denne prisklassen enkelt og grei, jeg ga 5500,- for min... Endret 18. mars 2011 av Jada-jada Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Spot-on! 5-6 timer er hva jeg anser som "bra". Er det noe mer jeg bør vite før jeg bestiller? Takler den 1080p? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Spot-on! 5-6 timer er hva jeg anser som "bra". Er det noe mer jeg bør vite før jeg bestiller? Takler den 1080p? Ja det går greit det lille jeg har prøvd via YouTube og som skrevet så får ikke bedre maskin i denne prisklassen enkelt og grei. Endret 18. mars 2011 av Jada-jada Lenke til kommentar
Stringer Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Vil bare si meg helt enig med Jada-jada, du får ikke ett bedre tilbud enn denne pcen til 3500 pr dags dato. Jeg har selv en Asus UL30VT som har vært helt problemfri i snart ett halvt år (bank i bordet), som i praksis er samme laptop som ul30a men med ett ekstra skjermkort som kan aktiveres ved behov. (forøvrig kjøpt som demovare på komplett, men kom med plast på skjermen og så helt utbrukt ut) Meget god byggekvalitet og gode komponenter brukt (blant annet WD Blue Harddisk), lite flex i tastaturet og er tilnærmet lydløs ved bruk. Jeg har også 4400mah-batteriet, og opplever også 5-6 timers batteritid ved bruk av det integrerte skjermkortet som også sitter i UL30A. Det eneste jeg kanskje ville revurdert er å kjøpe den i sølv istedenfor sort, da den sorte modellen har en glinsende overflate på området foran tastaturet som fort blir dekket av fingeravtrykk. Dette er jo imidlertid såklart en smakssak. Å oppgradere RAM er en smal sak, men om du vil unngå stresset med dette ville jeg vurdert demoutgaven på komplett. Det får du i tillegg til 4GB RAM en noe større harddisk, og større batteri (som også øker vekten noe, og muligens stikker ut i bakkant/bunn) Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Vil den som det er linket til på mpx takle å kobles til tv og kjøre hdfilmer? Ser en del hjemmelaget film av guttungen via dataen. Og disse er jo i HD. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Vil den som det er linket til på mpx takle å kobles til tv og kjøre hdfilmer? Ser en del hjemmelaget film av guttungen via dataen. Og disse er jo i HD. Den har jo HDMI port, så det bør ikke være noe problem å koble den til tv. Lenke til kommentar
Stringer Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Vil den som det er linket til på mpx takle å kobles til tv og kjøre hdfilmer? Ser en del hjemmelaget film av guttungen via dataen. Og disse er jo i HD. Har ikke tilgang på ekstern skjerm akkurat nå, men testet avspilling av 1080p- filmtrailere fra Youtube (the dark knight og The art of flight) ved bruk av det integrerte skjermkortet (gma4500+ su7300-prosessoren) og det fungerte smertefritt ved avspilling i fullskjerm på laptopen i alle fall Ser ikke noen grunn til at det ikke skal funke på ekstern skjerm via hdmi/vga. Prosessorbruk på ca 50% og minnebruk på ca 1,5 GB. Komplett har forøvrig samme pris på ul30a som MPX om du foretrekker å handle derfra. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Så det i sta Har en asus X77J i dag, som egentlig er overkill for mitt(vårt) bruk... Det vi bruker den til er enkel bilderedigering, facebook/forums/youtube samt se HD filmer på tv'en. Men vi ljeg merke stor ytelsesforskjell mellom disse 2 ? Er tross alt ganske stor HW forskjell. Den jeg sitter på nå er jo i en i7 samt HD5730 gfx og 4gb ram. Kjøpte den for å kunne spille på den, men spiller jo nesten aldri mere... OG det lille jeg spiller, skjer på x360'en. Grunnen til at jeg vil bytte, er at jeg har klart å ødelegge ac-plugin på dataen, samt at batteriet er fucked(mulig garantisak...) Og har ikke anledning til å sitte hjemme uten data den neste mnd hvis jeg sender denne på service. Den er nå tapet sammen med elektrikertape :S funker dårlig.... Så trenger noe å bruke i mellomtiden, men samtidig kunne bruke den senere. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Så det i sta Har en asus X77J i dag, som egentlig er overkill for mitt(vårt) bruk... Det vi bruker den til er enkel bilderedigering, facebook/forums/youtube samt se HD filmer på tv'en. Men vi ljeg merke stor ytelsesforskjell mellom disse 2 ? Er tross alt ganske stor HW forskjell. Den jeg sitter på nå er jo i en i7 samt HD5730 gfx og 4gb ram. Kjøpte den for å kunne spille på den, men spiller jo nesten aldri mere... OG det lille jeg spiller, skjer på x360'en. Grunnen til at jeg vil bytte, er at jeg har klart å ødelegge ac-plugin på dataen, samt at batteriet er fucked(mulig garantisak...) Og har ikke anledning til å sitte hjemme uten data den neste mnd hvis jeg sender denne på service. Den er nå tapet sammen med elektrikertape :S funker dårlig.... Så trenger noe å bruke i mellomtiden, men samtidig kunne bruke den senere. Klart du vil merke forskjell da dette er en maskin som er bygget for batteri tid og et støynivå som ikke er til stede... Jeg har denne som en nr 2 maskin og elsker den da den klarer stort sett alt men man bruker den ikke til spill og tung videoredigering.. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Driver ikke med tung videoredigering jeg... så kan hende at det holder. Men vil gjerne ha en stillegående laptop på 13" med bra oppløsning, som alikevel yter litt, både cpu og gfxmessig. Vet ikke helt hva man skal gå for, er så mye å velge mellom. Men tror nok at denne er ett godt alternativ. SÅ kan evt dama få den til facebook/blogg/spotify/babyforum-pc når jeg får fikset den jeg har nå... Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Tenkte å gå til innkjøp av denne. Men hvordan er muligheten for å sette inn 2gb ram til, samt bytte hdd med en på 500? SELV? Kan jeg gjøre dette uten å miste garantien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå