HåkonN Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Leter etter et enkelt pogram som gjør at man kan snakke sammen over nettverket. Da mener jeg tekst. Finnes det et lite greit program som kan ligge å "jobbe" i bakgrunnen i Windows (XP) som bare popper opp når noen i nettverket sender meg en melding? Eventuelt hva heter noen sånne program hvis man skal søke på nettet etter det....? Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Gå inn i dos. Skriv net send maskinnavn/ip og så beskjed. f.eks net send lars hallo Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Må vel finnes noe bedre enn Dos? Greit nok at dos gir litt 90-talls feeling, men jeg klarer meg uten.... :wink: Noen for Windows? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Gå inn i dos. Skriv net send maskinnavn/ip og så beskjed.f.eks net send lars hallo Det er ikke DOS du skriver i da. DOS er et operativsystem...og windows inneholder da ikke 2 stykk? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 en kamerat som sitter ved siden av meg hevder at vypresschat skal være et bra program til dette? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Hmmm..... det siste forslaget koster jo penger.... Rart ikke noe sånt følger med XP? Noen andre forslag? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 du finner sikkert "avslag" via google..... hint: se signatur i bånn Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 klikk Kjør og skriv: net send maskinnavn melding , enklere en det kan det ikke bli :-) Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Gå inn i dos. Skriv net send maskinnavn/ip og så beskjed.f.eks net send lars hallo Det er ikke DOS du skriver i da. DOS er et operativsystem...og windows inneholder da ikke 2 stykk? Greit nok. Det heter vel egentlig kommandovinduet/kommandopromptet/ledetekst. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 installer en irc server på en maskin og irc klinenter på alle... så preik i vei... regner med noen her vet åssen slikt fikses.. eller exchange( noe tungt da ) net send dere lissom.... vi er i 2003... jezzezz Lenke til kommentar
smetho Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 net send dere lissom.... vi er i 2003... jezzezz Irc? Irc er så....1996 Men sånn uansett, hva med Lan Chat? Trengte bare et søk på google med Lan og Chat.... Har ikke prøvd det, men...burde funke. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 net send dere lissom.... vi er i 2003... jezzezz Irc? Irc er så....1996 Men sånn uansett, hva med Lan Chat? Trengte bare et søk på google med Lan og Chat.... Har ikke prøvd det, men...burde funke. det Lan Chat koster også penger for de som ikke viste det. jeg holder meg til net send jeg tror jeg, prøvde det nettopp med en pc det virka ganske bra, holder bare å skrive brukernavnet å meldingen din å den er sendt. men det virker jo ikke som et vanlig chatteprogram da, for det er jo det beste å bruke til å sende meldinger til folk. PS: man trenger ikke å gå til kommando vinduet for å sende en net send melding, holder med å gå til kjør vinduet å skrive det som man skriver når man skal sende en melding. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 net send dere lissom.... vi er i 2003... jezzezz Irc? Irc er så....1996 Men sånn uansett, hva med Lan Chat? Trengte bare et søk på google med Lan og Chat.... Har ikke prøvd det, men...burde funke. det Lan Chat koster også penger for de som ikke viste det. Ikke den versjonen jeg linket til. Det er shareware. Er ikke noen timelimit såvidt jeg har funnet ut... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 klikk Kjør og skriv:net send maskinnavn melding , enklere en det kan det ikke bli :-) eller: windowstasten-r, skriv net send maskinnavn melding. Det er litt enklere Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 eller få bredbånd og bruk MSN eller AOL IM.... skal åsså gå an å få tak i servere versjonene til de programmene slik at du kan ha et internt messenger system... regner med at MSN sin kommer med exchange? AOL sin tror eg du kan laste ned fra nettet, er ikke sikker.... mener eg så noe sånnt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå