Gå til innhold

Program for å "snakke" sammen over netttverk?

Anbefalte innlegg

Leter etter et enkelt pogram som gjør at man kan snakke sammen over nettverket. Da mener jeg tekst.

Finnes det et lite greit program som kan ligge å "jobbe" i bakgrunnen i Windows (XP) som bare popper opp når noen i nettverket sender meg en melding?

Eventuelt hva heter noen sånne program hvis man skal søke på nettet etter det....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå inn i dos. Skriv net send maskinnavn/ip og så beskjed.

f.eks net send lars hallo

Det er ikke DOS du skriver i da. DOS er et operativsystem...og windows inneholder da ikke 2 stykk? :roll:

Greit nok. Det heter vel egentlig kommandovinduet/kommandopromptet/ledetekst. :yes:

Lenke til kommentar
net send dere lissom.... vi er i 2003... jezzezz

Irc? Irc er så....1996 :roll::woot::D

Men sånn uansett, hva med Lan Chat? Trengte bare et søk på google med Lan og Chat....;) Har ikke prøvd det, men...burde funke.

det Lan Chat koster også penger for de som ikke viste det. jeg holder meg til net send jeg tror jeg, prøvde det nettopp med en pc det virka ganske bra, holder bare å skrive brukernavnet å meldingen din å den er sendt. men det virker jo ikke som et vanlig chatteprogram da, for det er jo det beste å bruke til å sende meldinger til folk.

PS: man trenger ikke å gå til kommando vinduet for å sende en net send melding, holder med å gå til kjør vinduet å skrive det som man skriver når man skal sende en melding.

Lenke til kommentar
net send dere lissom.... vi er i 2003... jezzezz

Irc? Irc er så....1996 :roll::woot::D

Men sånn uansett, hva med Lan Chat? Trengte bare et søk på google med Lan og Chat....;) Har ikke prøvd det, men...burde funke.

det Lan Chat koster også penger for de som ikke viste det.

Ikke den versjonen jeg linket til. Det er shareware. Er ikke noen timelimit såvidt jeg har funnet ut...

Lenke til kommentar

eller få bredbånd og bruk MSN eller AOL IM.... skal åsså gå an å få tak i servere versjonene til de programmene slik at du kan ha et internt messenger system... regner med at MSN sin kommer med exchange? AOL sin tror eg du kan laste ned fra nettet, er ikke sikker.... mener eg så noe sånnt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...