Gå til innhold

Hva skjedde med hardware-akselerasjon?

Anbefalte innlegg

Dette er delvis et spørsmål om jeg gjør noe galt, og delvis et klagerop til microsoft og diverse andre.

For årevis siden (mer enn 5 år) var det snakk om sømløs scrolling, bilder som skulle laste på et øyeblikk og ikke laste "i mens" man scroller i mapper, websurfing som ikke ser ut som en powerpoint-presentasjon med seriøse tearing-problemer. Hvorfor har ikke web-browsere vsync-egenskap, og hvorfor har vi fortsatt hakkende scrolling som er fra tidlig 90 tallet?

Når jeg trykker midtknappen og trekker musa nedover får jeg såkalt soft scrolling som jeg liker, men grafikken hakker og prosessoren kjører opp på 35 prosent på alle fire kjerner, ikke mye til gpu-akselerasjon?

Steam sliter også med hakking bare man tar tak i rullegardinen og trekker hovedsia (store) nedover. Jeg mener ikke at det lugger i rullegardinen, men jeg må stoppe scrollingen for å lese noe som helst.

Jeg bruker Opera og har en relativt grei pc som er lagd for dataspilling, hvorfor skal den slite med websurfing og å bla i mapper i windows?. Jeg er klar over at harddiskene skal spinne i gang hver gang jeg åpner en ny mappe med bilder, men hvorfor ligger ikke miniatyrbildene klare uansett? jeg har jo ikke lagt til noen nye bilder siden sist, så det skal ikke være nødvendig å laste 500MB med fullformat bilder bare for å se miniatyrene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nærmeste jeg kommer beskrivelsen din er en "feil" i Opera, hvor å ha noe lagret i applikasjonsdata ødelegger ytelsen til Opera. På en annen side så klarer jeg nesten ikke å bruke hardware akkselerte Google Chrome forid UI'et lagger for mye.

Og det er et godt spørsmål hvorfor ingen har fikset det.

Edit: For å renske lagret: Gå til instillinger(ctrl+f12), Avansert, Lager(4de fra nederst) og så sletter du alt der.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...