Gå til innhold

Linux får bedre ytelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker Minecraft med over 20fps nå?

Kanskje du mangler hardware aksellerasjon i OpenGL? Det er ikke kernelen sin feil at du ikke klarer å sette opp systemet ditt riktig ^^

Jeg vet bare at for meg kjører minecraft dårlig på linux. Prøvde på laptopen, var elendig.

Er ikke min feil heller!

Lenke til kommentar

Funker Minecraft med over 20fps nå?

Kanskje du mangler hardware aksellerasjon i OpenGL? Det er ikke kernelen sin feil at du ikke klarer å sette opp systemet ditt riktig ^^

Jeg vet bare at for meg kjører minecraft dårlig på linux. Prøvde på laptopen, var elendig.

Er ikke min feil heller!

Neppe på grunn av Linux i seg selv. Produsenter av grafikkadaptere hender ikke skriver skikkelige drivere for OpenGL. Dette er grunnen til at mange spill kommer med OpenGL og Direct3D støtte, hvor Direct3D brukes på Windows til tross for at OpenGL er tilgjengelig begge steder. Jeg mener at Intel er et typisk eksempel på dette, hvor OpenGL mangler fullstendig støtte for hardware transfrom & lighting under OpenGL mens Direct3D støtten fungerer helt fint.

På Linux kan det hende driveren mangler fullstendig, og det du ser er Mesa3D software implementasjonen. Da går det sjeldent fort.

Lenke til kommentar

100,- på at det er det.

Jada, for det er sikker veldig selvforklarende hvordan man gjør dette. Jeg blir temmelig oppgitt av kommentarer som dette. Hva med å heller gi personen et tips om hvordan fremfor disse fjortiss aktige ba-ha greiene.

GeirGrusom tar seg i det minste tid til å dele litt kunnskap på området.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg? Kommentaren var ang. personen du kommenterte.

Derfor stiller man de rette spørsmålene for å muligens kunne bidra til at personen kommer et skritt videre. Men helt klart enig i at man bør oppgi hva man har om man har et problem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det begynte å utvikle seg en liten rant. Det beste med nettet er å dele kompetanse og kunnskap.

Markerer du noe i terminalen, og så midtklikker du i et annet vindu(f.eks etter alt-tabbing) så limer du inn det som er market.

Videre så har vi noen underverker av noen terminalkommandoer:

lspci

lshw

glxinfo | grep render

Tror ikke nr2 fungerer, men vi trenger bare nr 1 og nr 3 egentlig.

marker, alttab til terminal, midtklikk, marker relevant tekst i terminalen, og midtklikk dette inn i en forumpost.

Gjerne i code spoiler vis det blir langt.

Lenke til kommentar

Nå spurte du ikke direkte om hjelp heller. :)

Nettopp, så hvorfor denne kommentaren.

Du opplyser heller ikke noe om hardware, distribusjon eller versjon eller noen form for systembeskjeder. :)

Det var jo først etter at du indirekte lurte på hva som var feil (rather: forventet at noen på magisk vis skulle vite det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...