Medlem-205774 Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Var ikke en fantastisk underholdene omgang, utenom skuddet fra Ronney var det stort sett kjedelig. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 KjellV: Det er heilt greit å sitere reglar, men når dommarane får beskjed om at kva som er hands og ikkje skal sjåast utifrå situasjonen slik som dommaren ser det, og normen er at dommaren bles på situasjonar der ballen blir stoppa av ei hand som er i ein unaturleg posisjon i forhold til kroppen. Dvs når dommarar skal bruke skjønn for å bestemme sånne ting, så betyr beklageligvis ikkje det som faktisk står i reglementet stort. At Cahill har klart å kome frå førsteomgongen utan gult kort er rett og slett godt gjort. Det er meir som ein tryllekunst at han ikkje eingong får frispark mot seg etter taklinga på Evra. Ellers er vi ikkje gode nok. For lite kombinasjonar som fungerer og for mykje feil i fleire ledd. Evans er heldig at Smalling spelar solid, for sjølv varierer prestasjonane hans desverre frå greit nok til heilt ufatteleg dårleg. Vi må rett og slett skjerpe oss i andre omgang, det er det lite tvil om. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Midtbanen vår er så grusom at jeg sitter her i tårer. Dette laget hadde vært så jævlig bra om vi har en ålright midtbane. Ikke meningen å hakke på Carrick hver gang, men fyfaen dere, hvor dårlig er han ikke? Se på Charlie Adam for Blackpool i dag, hundre ganger spilleren og det er ikke en overdrivelse 1 Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Påstand: Blackpool uten Adam hadde vært sist eller nest sist på tabellen. Discuss. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det er fullt fortjent når han suger hver gang han spiller. Blir gal hvis vi ikke kjøper en solid midtbanespiller til sommeren. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Fabio og Berbatov inn. Deilig. Forhåpentligvis mer offensivt nå. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Wow, nå har Fergie vært forbanna Dobbelbytte til pause, når har det skjedd sist. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Ok. Så det du sier er at han holder armen slik for ikke for å gjøre seg større og øke sjansen for å bruke kroppen som blokk (merkelig nok definerer du ikke armene som en del av kroppen). Du er ganske ute og kjører. Selvsagt kaster han seg på den måten for å blokkere ballen. At han blokkerer med armene er kanskje ikke med vilje, men hvis det kun er viljehands som skal dømmes så må man jo inn og finne ut om det er med vilje eller ei. Hvordan skal man avgjøre dette i 98% av tilfellene? Reglene er nok noe mer nyansert enn som så. Sikker på at det ikke er et vedlegg til den forenklede listen av regler du kom med? Han holder ikke armen slik av noen spesiell grunn, han holder armen slik på grunn av at han kaster seg inn med kroppen (som i fotball for meg er definert som torso og ben) for å blokkere avslutningen. Du sier at det kanskje ikke er med vilje. Da er vel saken grei i henhold til hva som faktisk står i reglene? Jeg vet ikke om noe tillegg til regelboken. @KjellV: Hadde vært fint med kjelde henvising Uansett om det er det som står i reglane so er det ikkje det som har vært rettningslinjene i dei fotball-ligane som eg følge med på. Alt vi ber om er at dommeren held ei lik linje. Kilde: The FIFA Laws of the Game handbook Vet du hvilke instrukser dommerne har fått angående hands? Man kan iallfall ikke konkludere med noe ut fra fotballkamper, for om det blåses eller ikke er nesten som bingo. Naturlig stilling er, så vidt jeg vet, ikke definert noe sted i reglene. Fint hvis du henviser til dette siden du tydeligvis har god peiling på saken. Jeg snakker på generellt grunnlag om at det forskjell på en allmenn tolkning av et begrep og den juridiske tolkningen av det samme begrepet. Jeg forholder meg til handsregelverket slik det benyttes i praksis. Slik det benyttes i praksis? Som sagt, om det blåses hands eller ikke er som bingo å regne. Det er umulig å konkludere med noe ut fra det som dommerne dømmer eller ikke dømmer på. Endret 19. mars 2011 av KjellV Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Sorry folkens, men i følge tv2 pling ender kampen 0-0. Fikk sms nå. Er smalling midtspiss nå? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Alle sier vi får "Old Trafford"-dømming på OT og får slike straffer hver gang uansett. Hvor er dem som sier det nå? Fuck off. Og uten Hernandez kommer vi ikke til å score hvis ikke det er 100000% lett sjanse...tabbe å ta ham ut. Han var ikke noe spesielt dårlig eller noe. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 KjellV: Står det ikke en definisjon på hands i denne boka di? Rooney. Din fjott. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 KjellV: Står det ikke en definisjon på hands i denne boka di? Rooney. Din fjott. Er ikke "handles the ball deliberately" godt nok? Virker rimelig klar i mine øyne. Hvis du tenkte på et punkt der det står "dette er hands" må jeg skuffe deg, det står bare hva som defineres som regelbrudd. Lenke til kommentar
SlettProfil Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Håper på en ny Sturridge putting i kveld. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 KjellV: Står det ikke en definisjon på hands i denne boka di? Rooney. Din fjott. Er ikke "handles the ball deliberately" godt nok? Virker rimelig klar i mine øyne. Hvis du tenkte på et punkt der det står "dette er hands" må jeg skuffe deg, det står bare hva som defineres som regelbrudd. Nei det er så utrolig langt fra godt nok. Og det finnes garantert bedre definisjoner og retningslinjer enn den bingoregelen du kom med. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Berbatov kommet inn 16 ganger som innbytter for oss... 0 mål. Ser bra ut. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Håper på en ny Sturridge putting i kveld. det er ikke mulig lenger Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Nå må vi faen meg få full uttelling her. Arsenal har en jobb å gjøre, men det har vi også. Kom igjen, lads! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Nei det er så utrolig langt fra godt nok. Og det finnes garantert bedre definisjoner og retningslinjer enn den bingoregelen du kom med. Da får du finne frem en bedre kilde til regelverket enn FIFAs egen regelbok. Hvordan mener du reglene bør formuleres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå