Gå til innhold

Kamptråd: Manchester United - Bolton


Anbefalte innlegg

Det gir så lite meining at sånne ting ikkje skal vere straffe. Greit å ikkje straffe situasjonar der ballen treffer handa medan den er i ein naturleg posisjon, men når handa stoppar ballen ein halv meter over hovudet på spelaren og ellers ville gått i mål, eller i det minste skapt store problemer, så klarar eg rett og slett ikkje å forstå at det ikkje skal vere straffe mot Bolton. Kort distanse til skuddet har lite å seie når handa er i ei såpass unaturleg stilling.

Hva er naturlig stilling? Godt grep om pungen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gir så lite meining at sånne ting ikkje skal vere straffe. Greit å ikkje straffe situasjonar der ballen treffer handa medan den er i ein naturleg posisjon, men når handa stoppar ballen ein halv meter over hovudet på spelaren og ellers ville gått i mål, eller i det minste skapt store problemer, så klarar eg rett og slett ikkje å forstå at det ikkje skal vere straffe mot Bolton. Kort distanse til skuddet har lite å seie når handa er i ei såpass unaturleg stilling.

Hva er naturlig stilling? Godt grep om pungen?

Hendene over hodet for å stoppe en ball er hvertfall ikke naturlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere viser klart og tydelig at dere ikke vet hva som er hands. Han dere noen gang lest reglene?

 

Forklar istedet for å hovere på denne måten. Hvorfor var ikke det straffe spurte eg.

Beklager at du ble med i siteringen, det var ikke meningen.

 

Det er viljehands som skal dømmes for. At man blir truffet av et skudd fra halvannen meter vet man lite om. Det er heller ikke noe unaturlig sted å ha hånda på når man kaster seg inn for å blokkere et skudd.

Lenke til kommentar

Det er viljehands som skal dømmes for. At man blir truffet av et skudd fra halvannen meter vet man lite om. Det er heller ikke noe unaturlig sted å ha hånda på når man kaster seg inn for å blokkere et skudd.

 

Her motsier du deg jo selv. Du sier at det ikke er med vilje, men at han kaster seg inn for å blokkere skuddet?

 

Når han da bruker hendene for å blokkere skuddet er det straffe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hva er naturlig stilling? Godt grep om pungen?

Det forskjell på den allmenne definisjonen av naturlig stilling, og den betydningen begrepet har fått "juridisk" i fotballregelverket. Det er ikke for ingenting at mange sidebacker konsekvent holder hendene klistret inntill kroppen i innleggssituasjoner der de kan risikere å pådra seg straffespark. Du viser klart og tydelig at du ikke forstår handsregelen slik den skal brukes i praksis.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det er viljehands som skal dømmes for. At man blir truffet av et skudd fra halvannen meter vet man lite om. Det er heller ikke noe unaturlig sted å ha hånda på når man kaster seg inn for å blokkere et skudd.

 

Her motsier du deg jo selv. Du sier at det ikke er med vilje, men at han kaster seg inn for å blokkere skuddet?

 

Når han da bruker hendene for å blokkere skuddet er det straffe.

Det er ingen motsigelser i innlegget mitt. Han kaster seg inn for å blokkere skuddet med kroppen, men blir truffet i hånda. Han blir truffet, han slår ikke til ballen bevisst.

 

 

Det er viljehands som skal dømmes for.

Mener du virkelig at viljehands er det eneste som skal dømmes på? Har du egentlig lest reglene selv?

Jeg kan sitere de for deg siden du åpenbart er på bærtur.

 

A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any

of the following three offences:

• holds an opponent

• spits at an opponent

handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his own

penalty area)

 

 

Viljehands er det ingenting som heter. Det er om hånda er i en unaturlig posisjon eller om spilleren får fordel å ta ballen med henda.

Se svar til Nistelrooy.

 

 

Hva er naturlig stilling? Godt grep om pungen?

Det forskjell på den allmenne definisjonen av naturlig stilling, og den betydningen begrepet har fått "juridisk" i fotballregelverket. Du viser klart og tydelig at du ikke forstår handsregelen slik den skal brukes i praksis.

Naturlig stilling er, så vidt jeg vet, ikke definert noe sted i reglene. Fint hvis du henviser til dette siden du tydeligvis har god peiling på saken.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Det er viljehands som skal dømmes for. At man blir truffet av et skudd fra halvannen meter vet man lite om. Det er heller ikke noe unaturlig sted å ha hånda på når man kaster seg inn for å blokkere et skudd.

 

Her motsier du deg jo selv. Du sier at det ikke er med vilje, men at han kaster seg inn for å blokkere skuddet?

 

Det er ingen motsigelser i innlegget mitt. Han kaster seg inn for å blokkere skuddet med kroppen, men blir truffet i hånda. Han blir truffet, han slår ikke til ballen bevisst.

 

Ok. Så det du sier er at han holder armen slik for ikke for å gjøre seg større og øke sjansen for å bruke kroppen som blokk (merkelig nok definerer du ikke armene som en del av kroppen).

 

Du er ganske ute og kjører. Selvsagt kaster han seg på den måten for å blokkere ballen. At han blokkerer med armene er kanskje ikke med vilje, men hvis det kun er viljehands som skal dømmes så må man jo inn og finne ut om det er med vilje eller ei. Hvordan skal man avgjøre dette i 98% av tilfellene?

 

Reglene er nok noe mer nyansert enn som så. Sikker på at det ikke er et vedlegg til den forenklede listen av regler du kom med?

Lenke til kommentar
Naturlig stilling er, så vidt jeg vet, ikke definert noe sted i reglene. Fint hvis du henviser til dette siden du tydeligvis har god peiling på saken.

Jeg snakker på generellt grunnlag om at det forskjell på en allmenn tolkning av et begrep og den juridiske tolkningen av det samme begrepet. Jeg forholder meg til handsregelverket slik det benyttes i praksis.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...