Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 ekstremt tregt under filkopiering/installering

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg bestemmte meg nylig for å ta hoppet over til Windows 7.

Men dette gikk ikke smertefritt for seg.

Windows blir sinnsykt tregt mens jeg kopierer store filer eller f.eks isntallerer spill el programmer. Kan ikke browse i Firefox engang.

Jeg har sjekkt litt rundt og fant ut at det kunne være chipset driverne som trengte en oppdatering, men etter å ha oppdatert disse var det ingen endring.

Jeg har også prøvd en clean boot i Win7 uten at det ga noen endring.

Hva i all verden kan dette problemet skyldes?

All hjelp motas med takk.

Min maskin:

Hovedkort: Asus P5K/EPU, P35, Socket-775

Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 260 896MB GDDR3

Cpu: Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

LGA775, 1333MHz, 12MB

Windows 7 32bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant noen andre med samme problemer og samme hovedkort som deg. Problemet ligger i "ide-emulasjonen" i hovedkortet, som egentlig kun finnes for legace støtte (xp og eldre). Så det du burde gjøre er å gå inn i bios og stille om fra ide til ahci(den kan hete raid på ditt hk og). Problemet her er at du antageligvis må reinstallere windows etter det.

Lenke til kommentar

Jeg fant noen andre med samme problemer og samme hovedkort som deg. Problemet ligger i "ide-emulasjonen" i hovedkortet, som egentlig kun finnes for legace støtte (xp og eldre). Så det du burde gjøre er å gå inn i bios og stille om fra ide til ahci(den kan hete raid på ditt hk og). Problemet her er at du antageligvis må reinstallere windows etter det.

Dette skal prøves, takker og bukker

Lenke til kommentar

Hmm, såvidt jeg kan se går det ikke å skifte fra IDE i bios gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...