aDirdal Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Hei, Oppholdt meg i USA en liten uke, og brukte mobilen ved to anledninger: 1 mottatt vanlig samtale på 1 minutt - i følge telefonen. 1 telefonkonferanse (oppringt via "lokal sentral") på 59 minutter - i følge telefonen. Begge disse samtalene har blitt registrert på telefonen med korrekt varighet. Netcom fakturerer meg for: 1 samtale på 1 min 25 sek - 25,72 kr - Regner med dette er den førstnevnte samtalen. 1 samtale på 1t 29 min - 1112,35 kr - Regner med dette er telefonkonferansen. Netcom sier at de ikke kan se at noe merkelig har skjedd og krever at jeg sender skriftlig klage pr. VANLIG POST, siden klageavdelingen må ha signaturen min. Jeg argumenterte med at jeg nylig har levert bud på flere millioner på diverse hus over epost, og at disse signaturene ble godkjent uten problemer, men det er altså ikke godt nok for Netcom. Uansett, hovedproblemet er overfaktureringen av telefonkonferansen som jeg tror ble oppringt fra en telefon med Netcom Bedrift abonnement. Mulig jeg kan oppspore samtalevarighet fra denne siden også. Er det noen her som har erfaringer med klager sendt til Netcom? Hva er "gyldige" bevis? Vil det nytte å ta screen shot fra telefonen? Hvis noen har noen teorier om hva som har gått galt er det bare å kjøre på. Det er jo ikke store summer det er snakk om, men likevel ekstremt provoserende! Takker for alle bidrag! Endret 16. mars 2011 av aDirdal Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ikke akkurat noe som direkte angår saken din, men som en kuriositet føler eg selv at Netcom overfakturerer "noe". Såg ordene overfakturering og Netcom og måtte derfor sjekke ut tråden Kjøpte meg i juni i fjor en ny mobil og opprettet da et "dødt" mobilabonnement for å få billigere telefon. Det ekstra abonnementet ble liggende ubrukt i ei skuff da eg har abonnement via jobben, og trengte det derfor ikke. Etter noen måneder puttet eg det i en gammel mobil eg bruker til navigasjon i bilen, og eg har brukt det til kanskje en samtale og 2-3 meldinger i ettertid, pluss noe datatrafikk for å oppdatere noe på telefonen. Allikevel er det utelukkende alltid ført opp noen tekstmeldinger(innenlands og utenlands) på regningene som kommer, samt noen tellerskritt. Vi snakker ikke om mye, så eg har ikke tatt dette opp med Netcom enda. Men samtidig har det vært nok til at eg har stusset litt. Siden eg faktisk har brukt telefonen, kan eg ikke med hånden si at ingen av disse er reelle. Nå har eg tatt simkortet ut og det ligger i ei skuff her igjen. Dukker det opp noe på fakturaen nå ut over månedsavgift så er det noe galt et sted, og en klage vil bli sendt til Netcom. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg vil anbefale å ta screenshot av mobilen, og hvis du kan få screenshot av den andre mobilen du snakket med også, hadde det vært ypperlig. Det må komme fram ifra screenshot at det er akkurat den samtalen det er snakk om, og ikke en hvilken som helst samtale (Altså dato og klokkeslett må være med), og dersom du har mulighet til å finne den i NetCom bedrift sitt system, vil det sannsynligvis være et svært godt argument. Faren er at det der står det NetCom allerede har i sine systemer. Akkurat det klager per post synes jeg er svært merkelig, da det normalt sett er nok å sende klager skriftlig, og signatur er ikke det viktigste, så lenge du selv kan bekrefte at det var du som skrev mailen i en eventuell rettssak. (Det er jo dette som er grunnen til at de vil ha det skriftlig i utgangspunktet). Det pleier være nok at du har skrevet ifra din egen mail, helst den som er registrert i kundebildet ditt. Dersom det ikke er registrert noen mail der, ville jeg ringt inn og registrert den. Da kan det godt være du kan sende klagen på mail. Jeg ville delt det opp i flere samtaler. 1. Ring inn og registrer mailen din. 2. Ring inn og spør om du kan sende klage ifra din registrerte mail. Da vil du forhåpentligvis kunne få oppdrive et positivt svar :-) Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hvorfor mener du at du er blitt overfakturer? Blir du oppringt i utlandet må du betale det det koster å "videresende" samtalen fra Norge til USA. Ringer du med et norsk nummer i utlandet til et annet norsk nummer i utlandet må du betale samtalekostnaden til fra USA til norge, mens mottaker må betale kostnaden fra norge til utlandet. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Fordi han har registrert 1 time på telefonen imens telefonregninga sier halvannen time :-) Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 nomore: Tipper jeg lett kan ha blitt "lurt" på samme måte. Sjelden jeg følger med på hva jeg blir fakturert for, men må vel kanskje begynne å følge bedre med etter dette. Loko: Korrekt det som Leifen18 skriver. Leifen18: Skal prøve å følge oppskriften din, og jeg kommer neppe til å sende noe som helst pr. post! Det viser seg dermed å ikke være like enkelt som jeg trodde å hente ut informasjonen fra telefonen som ringte meg opp. Viser seg å være en IP-telefon her på huset med britisk nummer. Har nå tatt kontakt med it-supporten vår (i Jakarta!) for å se om de kan gi meg en rapport som viser dato, varighet og involverte numre. Noe sier meg at det koster bedriften min mye mer å finne utav dette enn det koster meg å betale de ~400 kronene men rett skal være rett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå