Gå til innhold

Outlook og HTC Sync. mystisk problem med 2 forskjellige pc`er.

Anbefalte innlegg

Heia, jeg har en htc legend, bruker siste versjon av htc sync. har en laptop og en stasjonær. begge to kjører win 7 x64 og outlook 2010 x64. jeg kan synkronisere uten problemer med laptopen mot outlook. ingen problemer. men på stasjonære pc`en får jeg kun feil "kan ikke kopiere kontakter fra PIM".

hva er det som er galt her? rart at jeg kan synke opp med laptopen men ikke stasjonære..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heia, jeg har en htc legend, bruker siste versjon av htc sync. har en laptop og en stasjonær. begge to kjører win 7 x64 og outlook 2010 x64. jeg kan synkronisere uten problemer med laptopen mot outlook. ingen problemer. men på stasjonære pc`en får jeg kun feil "kan ikke kopiere kontakter fra PIM".

hva er det som er galt her? rart at jeg kan synke opp med laptopen men ikke stasjonære..

Henger meg på her for jeg får ikke HTC sync til å virke mot Outlook i det hele tatt, jeg får bare beskjed om at Outlook ikke er installert på min laptop (Win7/64) og etter det jeg har funnet på nettet har HTC sync problemer med Win7/64.

Lenke til kommentar

Henger meg på her for jeg får ikke HTC sync til å virke mot Outlook i det hele tatt, jeg får bare beskjed om at Outlook ikke er installert på min laptop (Win7/64) og etter det jeg har funnet på nettet har HTC sync problemer med Win7/64.

Ditt problem er sannsynligvis at du har en "Click-To-Run version" av office.

http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-outlook/microsoft-active-sync-cannot-see-outlook-2010-when/b7acd4c8-581a-447d-998e-cdb66cc838a5

@TS

Det kan også vare problemet med din "ene" PC - at du har "click-to-run" versjonen av office/outlook på den problematiske men ikke på den andre PCen.

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nei, formattert harddisk, nyinstallasjin av 7/64 Ultimate og full versjon av Office Pofessional Plus. Programmer som jeg får via Microsoft Partner og MAPS medlemskap.

Jeg har også forsøkt versjonene via MSDN medlemskapet, men de virker helt like, både nedlastngsstørrelsen og produktnøkkel.

Endret av Professor Farnsworth
Lenke til kommentar

Løsningen for ditt vedkommende er åpenbart å installere X86 versjonen av office 2010 istedet for X64.

.

Takk, skal forsøke. Det er ikke bare HTC Sync som gir den feilen, men også et annet program jeg testet.

Jeg kan anbefale MyPhoneExplorer hvor sync med USB og WiFi mot Outlook virker. Programmet er også gratis.

Lenke til kommentar

Jeg "tror" problemet er relatert til tilsvarende issue som dette:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/office2010/thread/033733af-9a4b-4aaf-baf9-06be507bbe40/

32-bit MAPI applications are not supported to run on a computer installed with 64-bit Outlook and 64-bit Windows. The application developer must update and rebuild the application as a 64-bit application for the 64-bit platform. This is because a 32-bit application cannot load a 64-bit Msmapi32.dll file.

Dette "problemet" i tråden gjelder mobility centre. Men vil sannsynligvis også gjelde for HTC's sync applikasjon om den er 32bits (kjøres via wow64) og således kodet til å loade 32bits mapi dll (som ikke finnes i en Office X64 installasjon).

Workaround "inntil videre" slik jeg ser det vil da være å kjøre X86 versjon av Office 2010 via WOW64 på X64 OS.

Siste versjon av HTC sync er forøvrig 3.0.5511

Og er "en" installasjons fil / download for både X86 og X64 versjon av windows hvilket tilsier at ihvertfall installer programmet er 32bits.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...