Pusekatten92 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei, for tiden har eg en AMD Phenom II X2 555 BE, og tenkte eg skulle oppgradere til noko litt bedre. Har tenkt på AMD sin seks kjerne 1090T eller nye Intel SB. Har tenkt til å bruke det mest til spill som Battlefield: Bad Company 2, og Starcraft 2. Veit at Battlefied bruke opp til seks kjerner, og Starcraft bruker kun 2. Kommer kanskje til å bruke PCen til litt redigering og, men er litt usikker. Så ut fra dette, vil det være best med Amd sin seks kjerne, eller Intel sin nye fire kjerne? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det som gir deg mest fps for penga er absolutt 1090T, pga du allerede har AM3 hovedkort. Skal du starte på blanke ark med nytt hovedkort uansett, ville jeg valgt intel 2500k. Det jeg ville gjort i første omgang, var å prøvd å låst oppde resterende kjernene du har på den CPUen du har når (er egentlig en 4-kjerner) og heller oppgradert skjermkort, da det er som regel flaskehalsen uansett. Se her: http://www.guru3d.com/article/core-i5-2500k-and-core-i7-2600k-review/21 Det vi kan se er at det er minimal forskjell på Intel's 4 kjerner (med eller uten HT), og at det ikke er langt ned til AMD's alternativer med 4 eller 6 kjerner (1080p oppløsning). Det sier oss at begrensningene i den testen ligger på skjermkortet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Har du allerede ett HK som støtter CPUen så er ikke Sandy Bridge noe alternativ. Det lille ekstra det koster for ny CPU pluss HK er ikke verdt prisen for den ytelsen. Har tatt 6'rn til AMD uten å blunke om jeg var i samme situasjon. Lenke til kommentar
Pusekatten92 Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Takk for gode svar Henrik, eg prøvde å unlocke de 2 kjernene når eg først fikk CPUen, men fant fort ut at med en gang eg unlocka de (selv om eg hadde skrud den av i bios) ble den veldig ustabil av en grunn :S Men takk for guru3d linken Kommer nok til å gå for AMD sin 1090T, så får eg se på om eg trenger et nytt skjermkort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ja, det er jo selvfølgelig ingen garanti for at det går greit å låse opp kjernene, men greit å ha prøvd det iallefall :-) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Nå vet jeg lite hva slags AMD hovedkort du har. Men hvis hovedkortet støtter: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition ville jeg valgt den. I spilling burde den gå ganske så bra og fremtidrettet. Men i spill ytelse så er nok AMD Phenom II X4 970 Black Edition ganske så bra, selv om den vil utdateres med tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå