geir__hk Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei. For å ta det kjapt: Jeg er vant til XP og har full kontroll på plasseringen av mine filer. Hvilken partisjon de ligger på, hvor backup-disken er, etc. [litt ot, men det får gå da] Så kommer denne bibliotek-funksjonen som "alle" synes er så digg. Spesielt noen kjenninger av meg som absolutt digger dette systemet fordi de slipper å huske stasjonsbokstaver etc. [/Legger ot-praten på hylla for nå] Så hva med meg? Hvordan kan jeg utnytte bibliotek-funksjonen? Har prøvd å lagt til nye biblioteker, men jeg fant ut at da har jeg jo bare laget enda en måte å åpne samme mappa på. Jeg prøver å ha et åpent sinn til nye ting, men jeg liker å ha eksakt kontroll på hvor filene er lagret. Dvs, må f.ex for guds skyld ikke ha viktige dokumenter lagret på scrap-driven. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Kan lite om dette selv, men kom over denne artikkelen i går - kanskje den er nyttig. http://windowssecrets.com/2011/03/10/01-Make-the-most-of-Windows-7s-Libraries 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hei. For å ta det kjapt: Jeg er vant til XP og har full kontroll på plasseringen av mine filer. Hvilken partisjon de ligger på, hvor backup-disken er, etc. [litt ot, men det får gå da] Så kommer denne bibliotek-funksjonen som "alle" synes er så digg. Spesielt noen kjenninger av meg som absolutt digger dette systemet fordi de slipper å huske stasjonsbokstaver etc. [/Legger ot-praten på hylla for nå] Så hva med meg? Hvordan kan jeg utnytte bibliotek-funksjonen? Har prøvd å lagt til nye biblioteker, men jeg fant ut at da har jeg jo bare laget enda en måte å åpne samme mappa på. Jeg prøver å ha et åpent sinn til nye ting, men jeg liker å ha eksakt kontroll på hvor filene er lagret. Dvs, må f.ex for guds skyld ikke ha viktige dokumenter lagret på scrap-driven. Les også om smlink.exe http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/using-symlinks-in-windows-vista/ 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Ok, takk for bidragene. Tror nok ikke jeg kommer til å få bruk for bibliotek-funksjonen uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå