baBuShKa Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) hei! Jeg er nå ferdig med forelesingene innenfor C++ og skal begynne på AVR-programmering i C nå.. For å være ærlig, så virker de kodene jeg har sett fra AVR/C veldig annerledes enn de jeg er vant til i C++. Kortene som blir brukt er AVR Dragon og Atmel Xmega-mikroprosessor. I første omgang blir det litt leking med styring av LED's, delay og lignendest.. Det jeg lurte på, er om noen har et par toturials og gjerne noen nettsider som kan være greie å ta en kikk på når det gjelder AVR-programmering i C? Skal bruke AVR Studio 4. Tips og lignendes tas med stor takk! Gleder meg til å endelig bruke programmeringen til noe "fornuftig", i praksis.. Kort og programmerer er kjøpt inn Endret 15. mars 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det du veldig ofte vil se i AVR-programmering er at du gjør ting på bit-nivå, mens i "vanlig" C*-programmering så er det sjelden du bruker ting mindre enn byte og som regel så bruker du større ting. Jeg anbefaler deg å lære deg bit-shifting og logiske binærfunksjoner først som sist, da dette er noe som du vil se veldig mye av. Du kan tenke deg at hver pinne på en utgang er en bit og ATTiny24, som jeg har programmert med så brukes en utgang på åtte pinner samlet slik at man har en byte. Du vil kanskje ta en titt på tråden Diverse elektronikkprosjekter på gang hvor en kamerat og jeg koser oss med bla.a. ATTiny. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Følger litt med på elektronikkforumet også, så tar en kikk på tråden din. Spennende prosjekter Mange visninger, men lite svar! Anyways, prøvde meg litt idag, og det gikk helt greit faktisk. Et nettsted som hjalp en smule med å bli satt i gang: http://imakeprojects.com/Projects/avr-tutorial/ Lenke til kommentar
joakimtoe Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Anbefaler en tur innom http://www.avrfreaks.net/. Der vil du finne mye om hvordan du skal komme igang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå