Gå til innhold

Hva kan kristne/religiøse si imot Zeitgeist religionen?

Anbefalte innlegg

Jeg surfra litt rundt på religionsrealitert stoff på youtube i dag og fant noe veldig spennende - Zeigtgeist, den gamle egypterens religion, som sier at jordas tid er delt inn i forskjellige tidsperioder der hver "skaperverk" styrer. Videoen tar i utgangspunktet at jesus, vishnu og alle de andre forskjellige verdens "gudene" vi har, er i utgangspunktet et forbrid virkelighetsbilde av solen.

http://www.youtube.com/watch?v=BNf-P_5u_Hw

Denne videoen snudde mange av tankene mine jeg hadde om verdensreligionene vi har i dag. Jeg er ikke religiøs fra før av, eller tror noe spesifikt på at noen står over oss med all makt i verden. Men denne videoen, ja, den lager sense på mange måter. Og ganske nært slutten på video 3 så var det diskutert om hvor mange andre tekster enn selve bibelen vi har funnet som tyder på at Jesus faktisk eksisterte og ikke bare var et gammelt myte, og da ble det kommentert at Jesus muligens aldri har eksistert

Kjør deres synspunkt!

Endret av Knife
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zeitgeist er ikke en religion, men et ord som betyr tidens ånd. Egypternes religion har ikke noe navnt annet enn "ancient Egyptian religion" utifra hva jeg kan se på nettet.

Noen guder kan være symbol på solen, andre er ikke et symbol på solen. Forenklet så kan man si at mange religioner har guder som symbol for solen, men det blir svært forenklet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

kristne og andre religiøse vil be deg om å reise til helvete eller noe slikt for at du er ignorant. religiøse folk liker ikke når andre er uenige i hva de mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...