LeopoldRoze Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei! jeg driver nå for tiden og skal anskaffe meg en ny TV. Den skal jeg hovedsaklig bruke for PC-skjerm + gaming og se på noen Filmer og serier. Det jeg lurer på om det er noen "stor" forskjell på en LED, LCD og plasma skjerm. Når man skal hovedsaklig bruke den til PC bruk. Jeg har hørt at plasma er ganske dårlig til pc skjerm(er ikke 100%sikker) så jeg sluttet og se på de modellene, Jeg har tenkt og ha skjermen i en kjellerstue. Og sitte ca 3-4m unna. Prisen jeg er villig til og betale er 9000maks og ønsker en skjem 40+tommer. Her er noen TV'er jeg har sjekket ut: http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/LE55C655XXE/samsung-55-lcd-tv-le55c655 denne er veldig billig med tanke på størrelse vet ikke helt hvordan den egnes til PC skjerm. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591020#info denne er da LED men er ikke sikker på bildekvalitet etc. Trenger generelt hjelp med og finne en TV Skjerm som hovedsaklig skal brukes til PC og spilling. Er helt blank på dette området så all hjelp er godt mottatt. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 LED tver, sier seg jo selv. De bruker mindre strøm, men da er vel skjerm kvalitet dårligere enn plasma kanskje? Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Det er veldig mye synsing når det kommer til TV. Du må nesten avgjøre selv hva som er viktigst for deg når du skal handle TV. Alle teknologiene har sine styrker og svakheter. Personlig valgte jeg plasma fordi jeg synes bildet/fargene/responstiden og sortnivpået gir den beste opplevelsen til film, og det er kun film og TV jeg bruker TVen til. Plasma har vel også et bedre bilde på "vanlige" TV sendinger enn LCD/LED presterer. Innsynsvinkel!! LCD og LED eier ikke innsynsvinkel. Bildet blir blassere og utydeligere dess mer fra siden du sitter. Plasma ser like bra ut fra alle vinkler. Med mindre du er alene fremfor TV'en spiller dette stor rolle i mine øyne. Strømforbruket bryr jeg meg ikke om. Men plasma er ikke så dyr i drift på dagens modeller som de engang var. Vekten er heller ikke avskrekkende. 25Kg veier 50" min (Panasonic TX-P50G20) og den er ikke spesilet tykk heller, skjønt den ikke kan måle seg med de flateste LED skjermene der. Lyd er også bra på plasmaen min, men noe kraftigere er selvfølgelig å foretrekke på film. Men til vanlig Tv titting er det ikkeno problem. Her sliter de tynneste TV'ene. Dess tynnere TV, dess værre blir det med lyden. Til spilling er det flere som påstår plasma TVer generelt har mindre input lag enn LCD og LED, men det kan jeg ikke verifisere. Ang levetiden er det enkelte som klager over at Plasma har kortere levetid enn LCD. Mulig det, men har du noengang regnet over hva 60.000 timer vil si for deg? Neste gen fra Panasonic har hvistnok levetid på 100.000 timer.... Det var iallefall noen fordeler med plasma... fordeler med LCD/LED får noen andre komme med Endret 18. mars 2011 av Buzz76 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 60 000 timer er 2500 dager :O 100 000 timer er litt over 4100 dager :O :O Men 60 000 timer er ikke akkurat lite! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå